ads

شمار تلفات حمله انتحاری در لاهور به 72 کشته وبیش از سه صد زخمی رسيد

مقام های پاکستانی از افزایش تلفات جانی حمله انتحاری شام دیروز در پارکینگ پارک گلشن اقبال در شهر لاهور این کشور خبر میدهند. به گفته ی آنان، تاکنون در پی این رویداد 72 تن کشته و بیش از سه صد تن دیگر زخم برداشته اند که بسیاری از قربانیان این رویداد را زنان و کودکان تشکیل میدهد. نیروهای پولیس شهر لاهور می گویند: انفجار بر اثر حمله یک فرد انتحاری که نزدیک به ده‌ کیلو مواد منفجره را حمل می‌کرد، صورت گرفته است.

مقام های پاکستانی از افزایش تلفات جانی حمله انتحاری شام دیروز در پارکینگ پارک گلشن اقبال در شهر لاهور این کشور خبر میدهند.
به گفته ی آنان، تاکنون در پی این رویداد 72 تن کشته و بیش از سه صد تن دیگر زخم برداشته اند که بسیاری از قربانیان این رویداد را زنان و کودکان تشکیل میدهد.
نیروهای پولیس شهر لاهور می گویند: انفجار بر اثر حمله یک فرد انتحاری که نزدیک به ده‌ کیلو مواد منفجره را حمل می‌کرد، صورت گرفته است.
مسوولیت این حمله را جماعت الاحرار برعهده گرفته است. سخنگوی این گروه گفته که هدف مهاجم انتحاری خانواده‌های مسیحی بودند که به مناسبت روز عید پاک در پارک گلشن اقبال جمع شده بودند.
از سوی هم بدلیل این رویداد از شام دیروز تاکنون سه نشست فوق العاده ی امنیتی به ریاست نواز شریف صدر اعظم و راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان برگزار شده و حکومت اسلام آباد سه روز را ماتم ملی اعلام کرده است.
پارک گلشن اقبال در نزدیک مرکز شهر لاهور موقعیت داشته و در آن خانواده ها وکودکان روزهای رخصتی شان را با تفریح و سرگرمی سپری می کنند.
لاهور مرکز ایالت پنجاب، مرکز قدرت نواز شریف صدر اعظم پاکستان است و در حال حاضر والی این ایالت شهباز شریف، برادر صدر اعظم اين كشور می باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA