ads

گراف بيكاري در هرات رو به افزايش است

مسوولان رياست كار و امور اجتماعي هرات از بلند رفتن گراف بيكاري در اين ولايت خبر مي‌دهند. هر چند در سال‌های گذشته نيز بيكاري معضل جدي در كشور بود، اما در سال 1394  با وجود فراغت هزاران جوان از موسسات تحصیلات عالي دولتي و خصوصي در کشور، اين رقم بيشتر از گذشته شده است.

نویسنده: The Killid Group
23 سرطان 1394
گراف بيكاري در هرات رو به افزايش است

مسوولان رياست كار و امور اجتماعي هرات از بلند رفتن گراف بيكاري در اين ولايت خبر مي‌دهند.
هر چند در سال‌های گذشته نيز بيكاري معضل جدي در كشور بود، اما در سال 1394  با وجود فراغت هزاران جوان از موسسات تحصیلات عالي دولتي و خصوصي در کشور، اين رقم بيشتر از گذشته شده است.
زبیر رووف، مدیر عمومی قوای بشری و تنظیم روابط کار ریاست کار امور اجتماعی ولایت هرات كه از ارایه مشخص آمار بیکاران در ولايت هرات خوداری می‌کند، مي گويد: از آغاز سال 1394 تاكنون 400 تن در ادارات دولتي و خصوصي جذب شده اند، در حالی که اين آمار در سال گذشته به 3000 تن مي‌رسيد.
وي مي‌گويد: در سال جاري 4 تا 5 هزار تن متقاضي كار به اين اداره مراجعه كرده اند.
در همين حال چند روز قبل وزارت كار و امور اجتماعي در گزارشي اعلام كرد كه در سال جاري گراف بيكاري در مقايسه به سال گذشته در سطح كشور سه برابر افزايش يافته است.
در اين گزارش گفته شده بود كه در حال حاضر 7 مليون تن از افراد واجد شرايط كار در كشور بيكار اند كه  نسبت به سال گذشته يك مليون تن به جمع بیکاران افزوده شده است.
محمد آصف حيدر زاده، رييس اتحاديه كارگران هرات ضمن اظهار نگراني از افزايش گراف بيكاري در ولايت هرات مي‌گويد: سال گذشته بر اساس سروي اين اتحاديه، 60 درصد از باشندگان هرات به مشكل بيكاري مواجه بودند كه در سال جاري به دليل تهديدات امنيتي و نبود فرصت هاي شغلي اين آمار بلند رفته است.
وي نبود امنیت، عدم سرمایه‎گذاری در بخش‎های زیربناهای اقتصادی، تنش‌هاي سياسي و سايه تاريك انتخابات سال 1393 را از جمله دلايل افزايش گراف بيكاري عنوان مي‌كند.
با اين‌كه چندي پيش نمايشگاه كاريابي براي معرفي بست‌هاي خالي ادارات دولتي و خصوصي در ولايت هرات برگزار گرديد و در آن بیش از 3 هزار بست خالی در ادارات دولتی و خصوصی اعلام شد، اما مسوولان اتحاديه كارگران هرات از برگزاري اين نمايشگاه انتقاد نموده، تاكيد دارند كه اين نمايشگاه بيشتر شكل پروژه‌اي داشته است.
اين مسوولان مي‌افزايند كه در حال حاضر شمار زيادي از جوانان به دليل نبود فرصت‌هاي كار مجبور به مهاجرت شده اند.
شماری از جوانان که تحصيلات عالي دارند، در حال حاضر بيكار اند و ماه هاست كه به دنبال كار سرگردان مي‌باشند.
اين جوانان بي‌توجهي حكومت را دليل افزايش تعداد بيكاران در كشور دانسته، می‌گویند: با گذشت 14 سال مسوولان حكومتي هيچ طرح مناسبي براي بهبود شرايط كاري جوانان نداشته اند.
گفتنیست که با گذشت بيش از يك دهه بسياري از جوانان ادعا دارند كه استخدام کارمندان در ادارت دولتی و خصوصی مبتني بر ارتباطات و شناخت بوده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA