ads

اعتراض تاجران در شیرخان بندر

تاجران و رانندگان به علت متوقف بودن صدها موتر حامل اموال تجارتى شان در شيرخان بندر ولايت کندز، دست به مظاهره زده اند. به اساس گزارشها، تاجران اعتراض كننده كه تعدادشان به يكصد تن مي رسيد، عصر ديروز در یک تجمع اعتراضی گفتند که حدود 300 موترحامل سمنت، بوره، کینو، کچالو ، سبزيجات وميوه جات را بارگیری کرده‌ اند، اما گمرک کندز اين اموال را از 10روز بدينسو در بندر توقف داده و نمى گذارد که به تاجکستان صادر شود.

نویسنده: The Killid Group
24 دلو 1391
اعتراض تاجران در شیرخان بندر

تاجران و رانندگان به علت متوقف بودن صدها موتر حامل اموال تجارتى شان در شيرخان بندر ولايت کندز، دست به مظاهره زده اند.

به اساس گزارشها، تاجران اعتراض كننده كه تعدادشان به يكصد تن مي رسيد، عصر ديروز در یک تجمع اعتراضی گفتند که حدود 300 موترحامل سمنت، بوره، کینو، کچالو ، سبزيجات وميوه جات را بارگیری کرده‌ اند، اما گمرک کندز اين اموال را از 10روز بدينسو در بندر توقف داده و نمى گذارد که به تاجکستان صادر شود.

به گزارش خبرگزای پژواک، آنان که بیشترتاجران افغان هستند، می‌ گویند ، با گذشت هر روزی که اموال‌ شان در بندر می ‌ماند، در کنار اینکه برای رانندگان و تاجران زیان‌آور بوده، برای حکومت نیز زيانبار است.

حاجی رییس خان، یکی از نمایندگان این تاجران، گفته است که هنوز ریاست گمرک کندز در بندر شیرخان، نتوانسته است سندی برای تاجران ارایه کند که بر مبنای آن، اموال آنان را توقف داده و نگذاشته که به تاجکستان انتقال گردد.

این نماینده تاجران گفته است:” ده روز است صدها موتری که گمرک شده و آخرین محصولی‌ها را مانند خاک ‌پولی تحویل کرده‌اند، اما برای ‌شان اجازه داده نمی‌ شود که به آن‌ سوی سرحد بگذرند.”

اما واكمن شگیوال، رییس گمرک کندز گفته است که با هدایت شفاهی وزارتخانه‌های مربوطه و مکتوبى که از وزارت تجارت به این اداره ارسال شده، گمرک از انتقال اموال پاکستانی شامل سمنت، کینو، بوره و کچالو جلوگيرى کرده است.

بر اساس این گزارش، در مکتوبی که از سوی وزارت تجارت به گمرک کندز رسیده، آمده است که موادی که از پاکستان وارد می ‌شود، از بازار افغانستان دوباره خریدارى شده و به کشورهای آسیای میانه انتقال می ‌یابد و این کار باعث بلندرفتن نرخ در بازارهای داخلی می ‌شود ، بر همین اساس، ما انتقال این مواد را متوقف کرده‌ایم.

رييس گمرک کندز به آژانس خبرى پژواک گفته است که بر مبناى همين  تصمیم ،ترانزیت اموال پاکستانی به تاجکستان و ساير کشورهای آسیای میانه متوقف گرديده است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA