ads

اجلاس شصت و ششم؛ نگاه خاص به افغانستان

درگزارشی که از سوی رادیو کلید هرات تهیه شده آمده است که مردم در هرات امیدوارند، اشتراک رئيس جمهور كشور در نشست مجمع سازمان ملل متحد، سخنرانی در این مجمع و دیدار با رهبران برخی دیگر از کشورهای جهان در حاشیه این نشست، بتواند دستاورد خوبی برای افغانستان داشته باشد.  

نویسنده: The Killid Group
29 سنبله 1390
اجلاس شصت و ششم؛ نگاه خاص به افغانستان

 

در گزارشی که از سوی رادیو کلید هرات تهیه شده آمده است که مردم در هرات امیدوارند، که اشتراک رئيس جمهور كشور در نشست مجمع سازمان ملل متحد، سخنرانی در این مجمع و دیدار با رهبران برخی دیگر از کشورهای جهان در حاشیه این نشست، بتواند دستاورد خوبی برای افغانستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو کلید در هرات، آگاهان امور، ديدارها و گفتگوهای رییس جمهور با مقامات كشورهاي همسايه و ایالات متحده امريكا را در حاشيه اين نشست با اهميت مي خوانند.

رییس جمهور کرزی  روز دوشنبه برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم امریکا شد.

حامد علمي معاون سخنگوي رییس جمهور به رادیو کلید هرات گفت: قرار است رییس جمهور در حاشیه این اجلاس با رییس جمهور امریکا، صدر اعظم بریتانیا و مقامات كشورهاي همسايه دیدار و گفتگو کند.

شماري از تحلیلگران  در هرات، به نتايج این سفر و دیدارهایی که قرار است حامد کرزی با مقامات بلند پايه برخي از كشورهای دیگر داشته باشد، خوشبین هستند.

به گفتهء خبرنگار کلید در هرات، این تحلیلگران معتقدند که اشتراك رییس جمهور كرزي در این نشست، در مقطع زمانی خاصی صورت می گیرد.

به گفته این آگاهان، اهمیت زمانی آن این است که از یکسو، موضوع امضای پیمان استراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا مطرح می باشد، از سوی دیگر پروسهء انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان آغاز شده و از جانب دیگر، عدم همکاری کشورهای همسایه نسبت به اوضاع جاری در کشور نیز مطرح می باشد.

گفته مي شود كه حامد كرزي روز جمعه در شورای روابط خارجی امریکا که یک مؤسسه مهم مطالعاتی آن کشور در مناسبات بین المللی است، سخنرانی خواهد کرد و دیدگاه های افغانستان را در مورد راه های مؤثر مبارزه علیه تروریزم و تأمین صلح در افغانستان و منطقه بیان ميکند.

با این حال شماري دیگر از اگاهان در مورد  اینکه دستاوردهای مثبت از این سفر عاید افغانستان و رییس جمهور کرزی شود، ابراز تردید می کند.

گفتنيست، نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال یک بار برگزار می شود و رهبران کشورهای عضو این سازمان با ایراد بیانیه هایی از دست آوردها و نیازمندی های خود برای فعالیت های بیشتر سخن می زنند.

هدف از گفتگوها در  اجلاس جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همکاری مشترک برای سرکوب تروریزم، برقراری صلح و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ميان كشورها خوانده شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA