ads

درگيری بين نيروهای سرحدی ايران و آذربايجان

رسانه های بین المللی از وقوع درگیری بین نیروهای سرحدی ایران و آذربایجان خبر داده اند. علی عبداللهی، معاون امنيتی وزارت داخلهء ايران، وقوع درگیری  در مرز بین ایران و آذربایجان را تایید کرده ولی آن را محدود خوانده است.

نویسنده: The Killid Group
14 سرطان 1390
درگيری بين نيروهای سرحدی ايران و آذربايجان

رسانه های بین المللی از وقوع درگیری بین نیروهای سرحدی ایران و آذربایجان خبر داده اند.

علی عبداللهی، معاون امنيتی وزارت داخلهء ايران، وقوع درگیری محدود در مرز بین ایران و آذربایجان را تایید کرده ولی آن را محدود خوانده است.

نیروهای سرحدی آذربایجان اعلام کرده است که این درگیری بدنبال نفوذ یک باند مسلح از داخل خاک ایران به مرزهای این کشور رخ داده است.

علی عبداللهی معاون وزیر داخلهء ایران به خبرگزاری ” ایرنا” گفته است، احتمالا يکی از نیروهای سرحدی آذربايجان در اين درگيری کشته شده است.

این مقام ایرانی، علت درگيری را ورود غیر قانونی و بی توجهی نیروهای مرزی  جمهوری آذربايجان به  دستور توقف نيروهای ايرانی اعلام کرده است.

اما قوای سرحدی جمهوری  آذربايجان خبر داده است که تعدادی افراد مسلح که می خواستند، از مرز ايران به داخل خاک آذربایجان وارد شوند، به سمت نیروهای سرحدی آذربایجان فیرکرده اند.

خبرگزاری فرانسه، به نقل از قوای سرحدی جمهوری  آذربايجان گزارش داده است که یکتن از سربازان مرزی آذربایجان در این تیراندازی کشته شده است.

قوای سرحدی آذربایجان با انتشار بیانیهء خبری، اعلام کرده است که این درگيری روز یکشنبه در منطقهء سرحدی “يارديملی” در جنوب آذربايجان روی داده است.

در بیانیهء این نیروهای آمده است که مهاجمان مسلح، پس از مواجهه با ممانعت قوای سرحدی آذربایجان، دوباره به داخل مرز ایران فرار کرده اند.

علی عبداللهی  معاون وزیر داخله ایران گفته است، پس از وقوع درگيری،  تماس‌ها و گفتگوهایی بين نيروهای سرحدی ايران و آذربايجان صورت گرفته و تلاش دیپلماتیک نیز برای حل این مشکل آغاز شده است.

رامين مهمانپرست، سخنگوی ورزات امور خارجهء ايران نیز اعلام کرده است که مقامات مسئول در کميتهء مشترک سرحدی تهران – باکو در حال بررسی دليل وقوع درگیری در منطقهء  مرزی دو کشور هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA