ads

تاکید کلینتون بر حمایت امریکا از پاکستان

وزير امور خارجهء امریکا در سفر به پاکستان به رهبران اسلام آباد اطمینان داد که حمايت‌هاي امریکا از اسلام آباد ادامه خواهد یافت. منابع دیپلماتیک در اسلام آباد گفته اند، هيلاري كلينتون، وزير خارجهء امریکا در سفر به پاکستان،

وزير امور خارجهء امریکا در سفر به پاکستان به رهبران اسلام آباد اطمینان داد که حمايت‌هاي امریکا از اسلام آباد ادامه خواهد یافت.

منابع دیپلماتیک در اسلام آباد گفته اند، هيلاري كلينتون، وزير خارجهء امریکا در سفر به پاکستان، تلاش خواهد کرد تا مقامات اسلام آباد را به سهم گیری جدی در مبارزه با القاعده قانع سازد.

ادمیرال مایک مولن لوی درستیز اردوی امریکا، هيلاري كلينتون وزیر را در سفر به اسلام آباد همراهی می کند.

هيلاري كلينتون در دیدار با آصف علي زرداري، رئيس جمهور پاكستان و ديگر مقامات پاكستاني، گفته است كه امریکا حمايت بسيار قوي خود از روابط دو كشور را حفظ مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري آسوشتيدپرس، به دنبال بروز تنش ميان مقامات امریکا و پاكستان، پس از کشته شدن اسامه بن لادن در خاک پاکستان، واشنگتن تلاش مي‌كند تا روابط دو كشور را بهبود بخشد.

بر اساس این خبر، هيلاري كلينتون و مايك مولن به مقامات پاكستاني اعلام كرده اند كه اسلام آباد بايد تعهد جديد خود را به منافع امنيتي امریکا اعلام كند.

در خبر علاوه شده که منظور اين دو مقام ارشد امریکايي، از اعلام تعهد به منافع امنیتی ایالات متحده، تلاش‌هاي پاكستان براي از بين بردن پناهگاه‌هاي شبه نظاميان طرفدار القاعده در خاك پاكستان است.

هيلاري كلينتون روز پنجشنبه و پیش از سفر به پاکستان، به رسانه ها در واشنگتن گفته بود که امریکا انتظاراتی از دولت پاكستان دارد كه از آن جمله مي‌توان به مقابله با تروريزم اشاره كرد.

وي تصریح کرده بود که پاكستان، چيزهايي كه مدنظر امریکا در مبارزه با تروریزم بوده را انجام نداده است.

هيلاري كلينتون روز جمعه در اسلام آباد، اعلام كرد كه امریکا و پاكستان باید اقدامات بيشتري در مقابله با شبه نظاميان انجام دهند.

وی در كنفرانس خبري در اسلام آباد پس از ديدار با رهبران پاكستان گفت که امریکا و پاكستان در راستاي كشتن يا دستگيري بسياري از تروريست‌ها در خاك پاكستان با يكديگر همكاري كرده اند.
وی همچنین تصریح کرد که هیچ مدركي دال بر اينكه مقامات ارشد دولت پاكستان از حضور بن لادن در نزدیکی های اسلام آباد خبر داشته اند، بدست نیامده است.
وزير خارجهء امریکا بر لزوم ادامهء همكاري‌هاي نزديك ميان واشنگتن و اسلام آباد تاكيد كرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA