ads

پيشنهاد رسمي كورياي جنوبي براي مذاکرات با كورياي شمالي

كورياي جنوبی روز چهارشنبه رسما به كورياي شمالی پیشنهاد داد تا دو کشور ماه آینده مذاکرات نظامی را در سطح کاری برگزار کنند. این مذاکرات نخستین گفتگوی بین دو كوريا بعد از حمله توپخانهء ماه نومبر كورياي شمالی به منطقهء مرزی در كورياي جنوبی به شمار می رود .

نویسنده: The Killid Group
6 دلو 1389
پيشنهاد رسمي كورياي جنوبي براي مذاکرات با كورياي شمالي

كورياي جنوبی روز چهارشنبه رسما به كورياي شمالی پیشنهاد داد تا دو کشور ماه آینده مذاکرات نظامی را در سطح کاری برگزار کنند .

این مذاکرات نخستین گفتگوی بین دو كوريا بعد از حمله توپخانهء ماه نومبر كورياي شمالی به منطقهء مرزی در كورياي جنوبی به شمار می رود .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، وزارت دفاع كورياي جنوبی اعلام کرد، با ارسال پیامی برای كورياي شمالی به این کشور پیشنهاد داده است كه دو کشور بتاريخ يازدهم فبروري، نشستی را در روستای مرزی “پامونجوم” برگزار کنند .

هدف از برگزاری این نشست، تعیین زمان ، مکان و آجنداي مذاکرات نظامی دو کشور در سطح بالاتر است .

دو کشور هفته گذشته موافقت کرده بودند، در تلاش برای کاهش ماهها تنش روزافزون در شبه جزیره كوريا ، نشستی در سطح مقامات عاليرتبه برگزار کنند.

سخنگوی وزارت وحدت كورياي جنوبی اعلام کرده است كه چنین مذاکراتی می تواند تاییدی بر تمایل كورياي شمالی درزمینه حرکت در جهت عاری سازی هستهء و برقراری صلح در شبه جزیره كوريا باشد .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA