ads

افزايش صدور برق تركمنستان به افغانستان

تركمنستان با اجراي طرح مشترك جديدي با همكاري افغانستان و بانك توسعه آسيا قصد دارد، ميزان صادرات انرژي برق به افغانستان را افزايش ‌دهد. به گزارش خبرگزاري فارس از عشق‌آباد،

نویسنده: The Killid Group
6 دلو 1389
افزايش صدور برق تركمنستان به افغانستان

تركمنستان با اجراي طرح مشترك جديدي با همكاري افغانستان و بانك توسعه آسيا قصد دارد، ميزان صادرات انرژي برق به افغانستان را افزايش ‌دهد.

به گزارش خبرگزاري فارس از عشق‌آباد، يك هيئت عالي رتبه كارشناسي به سرپرستي “غلام فاروق قاضي‌زاده ” كفيل معاون وزير انرژي و آب افغانستان به اين منظور به تركمنستان سفر كرده‌است.

اعضاي اين هيئت در نشست كاري “گروه فني طرح افزايش ميزان صادرات انرژي برق به افغانستان” كه عصر روز سه شنبه با حضور كارشناسان و مسئولان صنعت انرژي برق تركمنستان در محل وزارت انرژي و صنايع تركمنستان در عشق‌آباد برگزار شد، شركت كرده اند.

در اين نشست نمايندگان بانك انكشافي آسيا به عنوان حامي مالي اين طرح شركت داشتند.

در اين نشست 2 طرف بر توسعه و گسترش روابط و همكاري‌هاي همه جانبه متقابل و مفيد به ويژه در زمينه سوخت و انرژي برق تاكيد كرده اند.

شركت كنندگان در اين نشست همچنين ضمن گفت‌وگو درباره گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي بين عشق‌آباد و كابل، بر ادامه مذاكرات فعال درباره چگونگي اجراي طرح “تاپي ” (خط لوله گاز تركمنستان – افغانستان –پاكستان- هند) نيز تاكيد كرده اند.

بر اساس اين خبر، اجلاس كاري گروه مشترك طرح افزايش ميزان صادرات انرژي برق تركمنستان به افغانستان امروز  چهارشنبه نيز در عشق‌آباد در پشت درهاي بسته و بدون حضور خبرنگاران به كار خود ادامه مي‌دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA