ads

حمايت سازمان ملل متحد از بان کي مون

سازمان ملل متحد روز دوشنبه از  سرمنشي این سازمان در برابر اتهامات وارده به وی ازسوی گروه دیده بان حقوق بشر دفاع کرد. گروه دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود

نویسنده: The Killid Group
6 دلو 1389
حمايت سازمان ملل متحد از بان کي مون

سازمان ملل متحد روز دوشنبه از  سرمنشي این سازمان در برابر اتهامات وارده به وی ازسوی گروه دیده بان حقوق بشر دفاع کرد.

گروه دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود ، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا را به علت ناکامی در مقابله با موارد نقض حقوق بشر در نقاطی چون چین ، به ترسوي بودن متهم کرد.

اما دفتر بان کی مون سرمنشي سازمان ملل متحد اعلام کرد كه وی از حقوق بشر در سراسر جهان حمایت می کند و هنگامی که به طور علنی درباره موارد نقض حقوق بشر حرف می زند، تصمیم استراتيژيك می گیرد.

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، بان کی مون برای رسیدن به نتایج لازم ، در بسیاری موارد فشار علنی وارد کرده است.

به گفته وي، سرمنشي سازمان ملل متحد در موارد مختلف تصمیم استراتيژيك برای اتخاذ کارآمدترین راه به منظور رعایت حقوق بشر گرفته است.

فرحان حق تاکید کرد آنچه تا کنون رخ داده است نشان می دهد وی هم از طریق دیپلماسی نرم و هم فشار علنی ، به نتایج خوبی رسیده است.

گروههای مدافع حقوق بشر از بان کی مون به دلیل مطرح نکردن مسئله “لیو شیائوبو” ناراضی چینی برنده جایزه صلح نوبل در دیدار با هو جینتائو رئیس جمهور چین در سال گذشته میلادی انتقاد کرده اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفته است كه بان کی مون در همان سفر در آکادمی حزب کمونیست، مسئله حقوق بشر را در سخنرانی خود مطرح كرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA