ads

کرزی خواهان صداقت جامعه جهانی

امروز مراسمی به مناسبت روز جهاني مبارزه علیه مواد مخدر با حضور رييس جمهورکرزی در كابل برگزار شد. آقای کرزی در سخنراني خود به گونه غیر مستقیم خارجی ها را در افغانستان متهم به قاچاق و کشت مواد مخدر نمود.    

نویسنده: The Killid Group
5 سرطان 1389
کرزی خواهان صداقت جامعه جهانی

 

امروز مراسمی به مناسبت روز جهاني مبارزه علیه مواد مخدر با حضور رييس جمهورکرزی در كابل برگزار شد.

آقای کرزی در سخنراني خود به گونه غیر مستقیم خارجی ها را در افغانستان متهم به قاچاق و کشت مواد مخدر نمود.

او هرچند از کشور خاصی نام نبرد ولی گفت، کشت مواد مخدر در ولایتی که تحت حاکمیت قوی حکومت قرار دارد به صفر رسیده ولی در نقاطیکه نقش حکومت ضعیف تر است کشت و تولید این مواد به پیمانه زیادی وجود دارد.

به نظر میرسید اشاره ریس جمهور به ولایت هلمند است، جاییکه بیش از 8هزار سرباز انگلیسی مستقر بوده ولی بزرگترین رقم تولید و کشت مواد مخدر را داراست

آقای کرزی همچنین افزود، مبارزه حقیقی زمانی می تواند با این پدیده صورت گیرد که جامعه جهانی با افغانستان همکاری صادقانه و واقعی داشته باشد.

آقاي كرزي خاطر نشان کرد، تنها 3 درصد از درامد كاشت كوكنار و توليد مواد مخدر در افغانستان به دهقانان تعلق مي گيرد و متباقي آن نصيب باندهاي مافيايي قاچاق مواد مخدر مي گردد.

ریس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه افغانستان به ارزش میلیارد ها دالر ذخایر و معادن طبیعی دارد گفت، در صورت عدم پلان گذاری دقیق برای استخراج ان، این منابع سرشار باعث بد بختی افغانها خواهد شد.

فعالیت کمپنی های امنیتی داخلی و خارجی در کشور نیز از موضوعات دیگری بود که ریس جمهورکرزی از ان شدیدا انتقاد کرده و انان را عاملان مشکلات امنیتی در افغانستان خواند.

ریس جمهور کشور همچنان چگونگی قراردادهای تدارکاتی و مالی سربازان خارجی با شماری اراکین دولتی و خانواده های انان که مشغول این گونه فعالیت های تجاری هستند را مشکل بزرگ دیگری عنوان کرد.

اقای کرزی علاوه داشت که درین زمینه با باراک اوباما ریس جمهور ایالات متحده نیز صحبت کرده است.

ریس جمهور کرزی در حالی کمپنی های امنیتی خصوصی را در ناامن ساختن  اوضاع کشور دخیل میداند که بر بنیاد تحقیقات انجام شده از سوی یکی کمیته مجلس سنای امریکا، تنها در شاهراه کابل قندهار 23 کمپنی امنیتی به صورت غیر قانونی و بدون جواز فعالیت میکنند.

درین گزارش مالکیت این کمپنی ها به شماری اعضای خانواده ریس جمهورکرزی به شمول احمد ولی برادر وی نسبت داده شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA