ads

معرفی اعضای کمیسیون انتخابات و واکنش ها

تصميم ريس جمهوركرزي مبني بر معرفي ریيس كمیسيون مستقل انتخابات و اعضاي كیمسيون شكايات انتخاباتي واكنش های مختلفی را به بار آورده است.

نویسنده: The Killid Group
30 حمل 1389
معرفی اعضای کمیسیون انتخابات و واکنش ها

کلید * بیست و هشتم حمل 1389

تصميم ريس جمهوركرزي مبني بر معرفي ریيس كمیسيون مستقل انتخابات و اعضاي كیمسيون شكايات انتخاباتي واكنش های مختلفی را به بار آورده است.

سخنگوي ريس جمهوركرزي روز شنبه هفته جاري گفت، ريس جمهور پس ازمشوره با تعدادی از رهبران سياسي كشور فضل احمد معنوي را به صفت ريس كميسيون مستقل انتخابات و احمد ضيا رفعت، سيد مراد شريفي و شاه سلطان هاكفي را به شمول دو فرد خارجي كه از سوي نماينده خاص سرمنشي سازمان ملل متحد در افغانستان پيشنهاد شده به صفت اعضاي كميسيون شكايات انتخاباتي معرفي کرده است.

استيفن دي ميستورا نماينده خاص سرمنشي سازمان ملل متحد ميگويد، نگراني هاي جامعه جهاني با آوردن اصلاحات در رهبري كميسيون مستقل انتخابات و تعين دو عضو خارجي در كميسيون شكايات انتخاباتي رفع گرديده و سازمان ملل متحد از كشورهاي كمك دهنده ميخواهد تا انتخابات ولسي جرگه را كه قراراست 27 سنبله سال جاري برگزار شود حمايت نمايند.

ولی جانداد سپين غرريس اجرائي بنياد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان ميگويد، براي آوردن تغيرات در رهبري كمسيون مستقل انتخابات ومعرفي اعضاي كميسيون شكايات انتخاباتي در قدم اول بايد ميكانيزمي وجود ميداشت تا استقلاليت و بيطرفي و توانمندي مسكلي اعضاي كميسيون را تضمين مينمود.

آزيتا رفعت نماينده مردم بادغيس در ولسي جرگه نیز ضمن انتقاد از این تصميم رییس جمهور ميگويد تازمانيكه تصاميم بر بنیاد روابط و سليقه ها گرفته شود مشكل مردم افغانستان به حال خود باقي خواهد ماند.

داكتر زلمي نماينده مردم زابل در مشرانو جرگه نیز به این عقیده است که با توجه به نحوه معرفي فضل احمد معنوي به حيث ريس كميسيون مستقل انتخابات موصوف در اتخاذ تصاميم در راستاي برگزاري انتخابات مستقلانه عمل كرده نخواهد توانست.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA