ads

۱۴میلیون افغانی برای تداوی معتادین بی‌سرپناه در ولایت هرات اختصاص داده شده‌است

زمری حصین؛ آمر برنامه‌های ملی کاهش تقاضای مواد مخدر در اداره‌ی صحت هرات به کلید می‌گوید: پروسه تدارکات این مبلغ پول تا ده روز دیگر تکمیل و برای تداوی ۵۱۰ معتاد موادمخدر هزینه خواهد شد.

سمیه ولی‌زاده
17 ثور 1399
۱۴میلیون افغانی برای تداوی معتادین بی‌سرپناه در ولایت هرات اختصاص داده شده‌است

آقای حصین تاکید دارد که پس از افزایش شیوع ویروس کرونا در هرات وزارت صحت هدایت داد که در چارچوب یک برنامه، ۷۰۰ معتاد خیابانی جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شوند.
به گفته‌ی وی، طی یک هفته، ۱۹۸ تن از افراد معتاد به مواد مخدر به شمول ۱۵ زن و سه کودک از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند.
آمر برنامه‌های ملی کاهش تقاضای مواد مخدر در اداره‌ی صحت هرات تصریح می‌کند، ۹۰ درصد معتادین مواد مخدر در ولایت هرات، باشنده‌های ولایت‌های دیگر هستند که پس از ترک اعتیاد‌، به مناطق اصلی شان انتقال داده خواهند شد.
این درحالی‌ست که برخی از فعالان مدنی و باشنده‌های هرات تطبیق برنامه‌ی جمع‌آوری معتادین خیابانی را به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موثر نمی‌دانند.
سیداشرف سادات؛ مسوول مجمع شبکه نهادهای مدنی هرات به کلید می‌گوید، برنامه‌های مقطعی برای جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادین نمی‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.
آقای سادات تاکید دارد که مسوولان صحی برای ترک اعتیاد معتادین مواد مخدر می‌توانند با یک استراتیژی دقیق برنامه‌های دایمی را روی دست بگیرند تا نتیجه‌ی موثری در پی داشته باشد.
شماری از باشنده‌های هرات هم از جمع‌آوری و تداوی معتادین در دوران کرونا خوش‌بین نیستند.
این باشنده‌های هرات می‌گویند که برنامه‌های جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادین بیشتر به گونه‌ی یک پروژه می‌باشد که تنها مجریان این پروژه‌ها سود می‌برند.
براساس آمارهای احتمال ۷۰ هزار معتاد موادمخدر در ولایت هرات وجود دارد که از این میان ۲ و نیم الی ۳ هزار تن آنان معتادین بی‌سرپناه می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA