ads

وزارت اقتصاد: بحران کرونا باعث افزایش 65 درصدی فقر در افغانستان خواهد شد

وزارت اقتصاد، از افزایش فقر و بیکاری در اثر بحران کرونا در افغانستان خبر داده می گوید که شیوع این ویروس در کشور، باعث افزایش 35 درصد بی‌کاری و 65 درصد فقر خواهد شد.

نوینسده: بهشته محمدی
15 ثور 1399
وزارت اقتصاد: بحران کرونا باعث افزایش 65 درصدی فقر در افغانستان خواهد شد

یونس سالک؛ سخنگوی وزارت اقتصاد در مصاحبه با کلید می گوید که این وزارت به منظور کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در افغانستان ، طرح‌های را روی دست دارد که به اساس آن برای کاهش آسیب های اقتصادی، در کنار استفاده از امکانات حکومتی، از سکتور خصوصی و سازمان های بین المللی نیز کمک گرفته خواهد شد .
در همین حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز می‌گوید که شیوع ویروس کرونا، روی سکتور تجارت و سرمایه‌گذاری، تاثیر منفی گذاشته است.
امین بابک؛ سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، به کلید گفت که این ارگان، یک سروی عمومی را جهت بررسی زیان‌های ناشی از بحران کرونا و وضع محدودیت بر گشت و گذار روی تجارت و سرمایه گذاری، در شماری از ولایات افغانستان به راه انداخته است.
از سوی هم تحلیلگران اقتصادی، تاثیرات مخرب ناشی از وضع محدودیت‌ها بر گشت و گذار روی اقتصاد در افغانستان را نگران کننده عنوان نموده می‌گویند، اگر ادارات مسوول برنامه‌هایی برای کاهش آسیب های اقتصادی روی دست نگیرند، زیانمندی اقتصادی در افغانستان پس از ختم بحران کرونا نیز تا مدتی ادامه خواهد یافت.
عظیم محمدی؛ استاد پوهنتون و کارشناس اقتصادی می‌گوید که حکومت افغانستان، تا کنون هیچ برنامه موثر و فراگیر برای جبران ویا کاهش خسارات وارد شده به اقتصاد، به‌خصوص برای سکتور تجارت و سرمایه‌گذاری نداشته است.
بیش از دوماه از ثبت نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان می‌گذرد.
گسترش این ویروس در شماری از ولایات، وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار را نیز به همراه داشته و گفته می شود که در طول این مدت، سکتور اقتصادی کشور با چالش‌های جدی مواجه شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA