ads

كمك ايتاليا به حالات اظطراري هرات

دفترنمایندگی وزارت امورخارجهء ایتالیا در افغانستان؛ مبلغ سه میلیون یورو را جهت جلوگیری از واقعات اضطراری در ولایت هرات، اختصاص داد. دفترنمایندگی وزارت امورخارجهء ایتالیا در افغانستان؛ مبلغ سه میلیون یورو را جهت جلوگیری از واقعات اضطراری در ولایت هرات، اختصاص داد.مقامات محلی در ولایت هرات میگویند قرار است بخشی از این مبلغ، جهت جلوگیری […]

نویسنده: The Killid Group
8 کب 1388
دفترنمایندگی وزارت امورخارجهء ایتالیا در افغانستان؛ مبلغ سه میلیون یورو را جهت جلوگیری از واقعات اضطراری در ولایت هرات، اختصاص داد.

دفترنمایندگی وزارت امورخارجهء ایتالیا در افغانستان؛ مبلغ سه میلیون یورو را جهت جلوگیری از واقعات اضطراری در ولایت هرات، اختصاص داد.

مقامات محلی در ولایت هرات میگویند قرار است بخشی از این مبلغ، جهت جلوگیری از هرگونه واقعات اظطراری، به دسترس مسوولان  ریاست مبارزه با حوادث طبیعی قرار گیرد.

این درحالیست که در گذشته؛ عدم بودجهء کافی و امکانات مناسب، از جمله مشکلات عمدهء ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در هرات عنوان شده است.

اصیل الدین جامی رئیس اجرائیه و سرپرست ولایت هرات گفت: این توافق، در پی نشست با آقای آلبرتو جوردن رئیس عمومی “ایتالین کوپريشن” در افغانستان صورت گرفته است.

وی افزود: آقای جوردن که به تازه گی به ولایت هرات سفر نموده است، وعده داده تا مبلغ سه میلیون یورو را در عرصهء جلوگیری از واقعات اظطراری به دسترس شان قرار دهد.

به گفتهء آقای جامی؛ قرار است این مبلغ به اساس یک پلان منظم، در بخشهای اضطرای از جمله سیلاب، زلزله، خشکسالی و یا جلوگیری از سرایت برخی از مريضیها و  وضعیت نامناسب مهاجرین به مصرف برسد.

بنا به اظهارات وی؛ سیلابهای اخیر در برخی از ولسوالی های هرات؛ مشکلات زیادی از قبیل تخریب نمودن منازل مسکونی، زمینهای زراعتی و مسدود نمودن راه های مواصلاتی را، در قبال داشته است.

مقامات محلی هرات میگویند قرار است بخشی از مبلغ اختصاص داده شده در این عرصه، به مصرف برسد.

این درحالیست که چند سال قبل نیز بر اثر ریزش برف سنگین و سردی بیش از حد هوا، صدها تن از باشندگان ولایت هرات؛ جان خود را از دست دادند و هزاران رأس مواشی نیز بر اثر نبود علوفه، هلاک شدند.

مسوولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات؛ عدم بودجهء کافی را یکی از مشکلات عمدهء کاری این اداره در آن زمان، عنوان میکنند.

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA