ads

خالق “صد سال تنهایی” در‌گذشت

  گابریل گارسیا مارکز؛ خالق شاهکار صدسال تنهایی و برنده نوبل ادبیات شب گذشته در اثر بیماری سرطان در سن 87 سالگی در مکزیکو سیتی، چشم از جهان فرو بست.

نویسنده: The Killid Group
29 حمل 1393
خالق “صد سال تنهایی” در‌گذشت

گابریل گارسیا مارکز؛ خالق شاهکار صدسال تنهایی و برنده نوبل ادبیات شب گذشته در اثر بیماری سرطان در سن 87 سالگی در مکزیکو سیتی، چشم از جهان فرو بست.

خبر مرگ ماکز در حالی در  صدر رسانه های جهان قرار گرفت که در چند روز اخیر خانواده “گابو ” اعلام کرده‌بودند که وی به‌علت ابتلا به سرطان  در وضعیت خوبی قرار ندارد.

گابریل گارسیا مارکز که آثار او در زمره شاهکارهای ادبیات جهان به‌شمار می‌رود در  6 ماه مارچ 1927 در  کلمبیا  به دنیا آمد. او علاوه بر رمان‌نویسی در زمینه سیاسی هم فعال بود و از دوستان نزدیک بعضی چهره‌های سیاسی دنیا از جمله فیدل کاسترو و میتران به‌شمار می‌رفت.

آثار مشهوری چون “صد سال تنهایی”، “پاییز پدر سالار”، “ساعت شوم” ، “عشق سال‌های وبا” از جمله رمان‌های او هستند که در طول سال‌ها الگو و سرمشق بسیاری از نویسندگان دنیا و بویژه علاقمندان سبک ریالیسم جادویی بودند.

گفتنی است که  مارکز در سال 1982 به دلیل نوشتن رمان صد سال تنهایی جایزه نوبل ادبیات را گرفت.

گابو که بعد از درگیری با رییس دولت کلمبیا تحت تعقیب گرفت و  کلمبیا را برای همیشه ترک کرد و در این سالها در مکزیک زندگی می کرد.

آثار ماکز در افغانستان در بین فرهنگیان کشور، جایگاه خاص دارد و بسیاری از آثار او از جمله رمان ” صد سال تنهایی” با وضعیت زندگی مردم افغانستان در سالهای جنگ شباهت هایی دارد که مردم در جریان جنگ آنها را تجربه کرده است.

پس از اعلام خبر درگذشت ماکز، شماری از کاربران فیسبوک و شبکه های اجتماعی در افغانستان  تاثر شان را از مرگ ماکز بیان داشتند و از او به عنوان خالق شاهکارهای ادبی در جهان یاد کردند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA