ads

شماری از شهروندان ولایت هرات از روند پاک کاری جوی‌های این شهر، انتقاد دارند

برخی از باشنده‌گان هرات می‌گویند، از چند روز بدین‌سو کارمندان تنظیف شاروالی هرات اقدام به پاک‌کاری برخی جوی‌ها از جمله جوی انجیل و جوی نو را کرده‌اند.

نویسنده: Atash
6 حمل 1399
شماری از شهروندان ولایت هرات از روند پاک کاری جوی‌های این شهر، انتقاد دارند

برخی از باشنده‌گان هرات می‌گویند، از چند روز بدین‌سو کارمندان تنظیف شاروالی هرات اقدام به پاک‌کاری برخی جوی‌ها از جمله جوی انجیل و جوی نو را کرده‌اند.
رحمان؛ یکی از باشنده‌گان منطقه خیمه‌دوزان می‌گوید، موظفین شاروالی زباله‌ها،گل و لای این جوی را در کنار این جوی‌ها انبار نموده و در این روزها با بارش باران عبور و مرور را برای ساکنین محل شان بسیار دشوار نموده است.
اسحاق؛ شهروند دیگری‌ست تراکم جمیعت و حساسیت ها در شرایط کنونی را بسیار جدی عنوان می‌کند و از مسوولین ریاست شاروالی هرات می‌خواهد تا هرچه زودتر زباله‌های را که از جوی‌ها جمع‌آوری می‌کنند، به منظور جلوگیری از آلوده‌شدن هوا و انتشار بیماری‌های گوناگون به خارج از شهر انتقال دهند.
با این حال، ریاست حفاظت از محیط زیست هرات انبار زباله‌ها، گل و لای در اطراف جوی‌ها و منازل مسکونی در اثر پاک‌‎کاری جوی‌ها را، عامل عمده‌ی آلوده‌گی هوا و انتشار ذرات میکروب در شهر عنوان می‌کند.
نصیر احمد فضلی؛ رییس حفاظت از محیط زیست هرات می گوید: موظفین شاروالی باید بعد از پاک کاری جوی ها زباله را به زودترین فرصت ممکن به مناطق دور از شهر انتقال دهند اما این زباله برخی مناطق تا هفته ها در همان جا باقی می ماند .
با این همه، غلام رسول عظیمی؛ سخنگوی شاروالی هرات تاخیر در برداشتن زباله از کنار جوی‌ها را نمی‌پذیرد.
وی تاکید می‌کند، موظفین شاروالی همزمان با پاک‌کاری جوی‌ها، مواد اضافی را از منطقه دور می‌سازند.
او گفت، احتمالا در برخی نقاط به دلیل تراکم کار فرصت پاک کاری مساعد نشده و از شهروندان می‌خواهد تا در مواجه‌شدن با چنین موارد، مسوولان شاروالی را اطلاع دهند.
این درحالی‌ست که داکتر وحید نورزاد؛ یکی از آگاهان صحی می‌گوید، آلوده‌گی هوا و محیط زیستی تاثیراتی بسیار منفی بر سلامت افراد بخصوص افرادی که از مشکلات تنفسی و ریه رنج میپ‌برند دارد و زمینه‌ی سرایت بیماری‌های ساری را تشدید می‌بخشد.
او از شهروندان هرات می‌خواهد تا برای وقایه از امراض گوناگون بر استفاده از ماسک و مراعات حفظ الصحه خویش عطف توجه را داشته باشند.
در حالی‌که برای وقایه امراض ساری به‌خصوص بیماری کرونا بر رعایت حفظ الصحه و کاهش آلوده‌گی‌های محیط زیستی تاکید می‌شود، اما اخیراً بنابر اظهارات شماری از شهروندان هرات در برخی از ساحات این ولایت، آلوده‌گی‌های محیط زیستی بیشتر از قبل مشاهده می‌شود.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA