ads

مانور مشترک امریکا، جاپان و فیلیپین در دریای جنوبی چین

ایالات متحده امریکا، جاپان و فیلیپین برای اولین بار مانور مشترک یک هفته‌ای را در دریای جنوبی چین آغاز کردند. اما چین این اقدام ایالات متحده و متحدانش را تحریک آمیز خوانده و اعلام کرده که برای صلح منطقه باید از چنین تحرکاتی خودداری شود.

صدف یارمل
13 جوزا 1402
مانور مشترک امریکا، جاپان و فیلیپین در دریای جنوبی چین

در واکنش به تهدید فزاینده چین در دریایی جنوبی چین، گارد ساحلی ایالات متحده امریکا، جاپان و فیلیپین این هفته اولین مانور دریایی مشترک خود را در این دریا راه‌اندازی کردند.

آرماند بالیلو، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین گفته است که این مانوراز 1 تا 7 جون به ابتکار امریکا و جاپان در آب‌های ایالت باتان انجام می‌شود و استرالیا نیز به عنوان عضو ناظر به آن‌ها ملحق خواهد شد.

چهار کشتی فیلیپینی یک کشتی امریکایی و یک کشتی جاپانی در تمرینات طراحی‌شده برای عملیات جستجو و نجات و اجرای قانون در این مانور شرکت می‌کنند.

برین کراتلر، کاپیتان گارد ساحلی ایالات متحده گفته است که امریکا و متحدانش به اقیانوس آرام باز و آزاد متعهد هستند.

“کشورهایی که در این مانور با ما شرکت دارند، برای داشتن یک اقیانوس آرام باز و آزاد با ما متهعد هستند. توانایی برای اجرای قوانین ملی، حاکمیت و منافع ملی وقتی مساعد می‌شود که کار تیمی قوی‌تر داشته باشیم.”

جاپان و ایالات متحده در ماه فبروری برای برگزاری این مانور مشترک دریایی با فیلیپین گفت‌وگو کردند.

همزمان با این، فیلیپین چین را به فعالیت‌های تهاجمی در دریای جنوبی چین متهم کرده است.

با این حال، این مانور با واکنش شدید مقامات چینی روبرو شده و مائوننگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که ایالات متحده و متحدانش باید از اقداماتی که برای صلح منطقه ضرر دارد جلوگیری کنند و نباید طرف مشخصی را هدف قرار دهند.

“درمورد روابط نظامی بین ایالات متحده و جاپان باید بگویم که ما همیشه از همکاری‌های نظامی که هرچه زودتر و مهمتر منجر به صلح و ثبات منطقه شود، دفاع می‌کنیم. این‌ها نباید طرف مشخصی را  مورد هدف قرار دهند و به ضررش تمام شوند.”

این در حالیست که جاپان، استرالیا و ایالات متحده مکرراً «نظامی‌سازی» دریای چین جنوبی توسط بیجنگ را محکوم کرده‌ و از سال پار بدینسو، به دنبال افزایش تعامل خود با فیلیپین بوده‌اند؛ آنچه همواره با مخالفت چین روبرو شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA