ads

رکاب زنی بایسکل سواران فاریاب برای مبارزه با مواد مخدر

شماری از اعضای گروه بایسکل‌سواران فاریاب برای اولین بار با پیام ” نه به مواد مخدر ورزش ضامن سلامتی است” ولسوالی های بلچراغ و گرزیوان را با بایسکل رکاب زنی کردند.

آزاد بیگ رسولی
11 جوزا 1402
رکاب زنی بایسکل سواران فاریاب برای مبارزه با مواد مخدر

آنان در یک تیم چهارنفری فاصله حدود 180 کیلومتر سرک خامه و کوهستانی را در 16 ساعت رکاب زنی کرده و از حکومت امارت اسلامی خواستند تا زمینه رو آوردن جوانان را به ورزش بیشتر مهیا سازد.

جاوید حمیدی یکی از این جوانان بایسکل سوار هدف از این رکاب زنی شان را مبارزه جدی جوانان با مواد مخدر و رو آوردن شان به ورزش عنوان کرده می گوید که آنان با امکاناب اندک راه‌های دشوار را برای تشویق جوانان به ورزش و دوری از مواد مخدر رکاب‌ زدند.

حمیدی گفت که تیم بایسکل سواران فاریاب 25 تن بود که پس از تحولات سیاسی در کشوردل سرد شده و از هم پاشیدند که به کارهای شاقه رو آورده و برخی از آنان نیز کشور را ترک کرده اند و اکنون تنها 7 تن شان باقی مانده اند.

او با انتقاد از عدم حمایت از سوی مسولان حکومتی و تاجران ملی می گوید که اگر از آنان حمایت صورت گیرد میتوانند که تا 2 هزار کیلومتر راه خامه را رکاب زنی کنند.

” جوانان نسل آینده ساز یک کشور استند، مه منحیث یک جوان ورزشکار از آنان تقاضا می کنم بیایند ورزش کنند فرق نمی کند چی رشته ای باشد در ورزش هیچ چیز نا ممکن نیست، اگر تمرین باشد همه چیز ممکن میشود، بنا بیایند تمرین بکنند ورزش بکنند ورزش ضامن سلامتی شان است، و دوری بورزند از مواد مخدر و مسکرات که اینها مرگ تدریجی و مرگ خاموش گفته می شود.”

در عین حال محمد یکی دیگر از این بایسکل سواران می گوید که این اولین رکاب زنی آنان پس از حاکمیت امارت اسلامی است که برای تشویق جوانان به ورزش و دوری از مواد مخدر آغاز کردند.

محمد می گوید: ” کسانی که ورزش می کنند همیشه صحتمند می مانند و از مواد مخدر دور می باشند، خواست ما از فدراسیون این است که ورزشکاران را مورد حمایت قرار دهد، مشکلات در بخش ورزش بسیار زیاد است، اگر دولت حمایت بکند ولسوالی خو نزدیک است ما حتی برای مسابقات خارجی میتوانیم که رکاب زنی بکنیم.”

این کمپاین‌ مبارزه با مواد مخدر از سوی جوانان بایسکل ران در فاریاب در حالی راه اندازی می شود که مسؤولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت در یک ماه اخیر از محو و تخریب حدود 800 جریب زمین کشت کوکنار خبر داده بودند.

بر اساس معلومات ارایه شده از سوی مسولان صحی بیش از 30 هزار فرد معتاد به مواد مخدر در ولایت فاریاب وجود دارد که حدود 5 هزار تن آنان زنان و اطفال می باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA