ads

راه‌اندازی بازار ویژه زنان در بادغیس

برای نخستین بار بازار ویژه زنان متشبث، به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی زنان در ولایت بادغیس راه‌اندازی شده است. به گفتۀ مسئولان، این بازار برای سه روز به‌روی علاقمندان و مشتریان باز می‌باشد. در همین حال شماری از زنان مشتبث از راه‌اندازی چنین بازاری استقبال کرده و آنرا باعث رونق یافتن تجارت زنان می‌دانند.

نصرالله احمدی
8 جوزا 1402
راه‌اندازی بازار ویژه زنان در بادغیس
عکاس: نصرالله احمدی

برای نخستین بار بازاری تحت نام “بازار ویژه زنان متشبث” به منظور حمایت از صنایع دستی زنان در ولایت بادغیس راه‌اندازی شده است. این بازار به درخواست زنان متشبث، در دو مکان جداگانه راه‌اندازی شده که در آن صنایع و هنرهای دستی زنان بشمول آثار میناتوری، قالین، لباس‌های افغانی و دیگر محصولات در معرض فروش گذاشته شده است.

عطیبه توخی، یکی از مسئولان بازار ویژه زنان در صحبت با کلید می‌گوید که این بازار به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی زنان برگزار شده است.

“این بازار برای برقراری ارتباط میان خانم‌هایی که در مارکت تجارتی زنان مشغول استند و دیگر خانم‌هایی که کار تجارتی می‌کنند، راه‌اندازی شده تا آنان تولیدات شان را برای همدیگر به نمایش گذاشته و از محصولات یکدیگر آگاه شوند.”

در همین حال شماری از زنان متشبث از راه‌اندازی این بازار استقبال کرده و محصولات شان را در این بازار در معرض فروش گذاشته‌اند.

راحله شیرزی، یکی از زنان متشبث در صحبت با کلید می‌گوید:”فعلا روحیه خانم‌ها خوب شده و خریداری هم خیلی خوب است. خرسندیم که زمینۀ فروش تولیدات ما در این بازار فراهم شده است. اگر از ما حمایت شود خوشحال خواهیم شد.”

شبنم احمدی، یکی دیگر از زنان متشبث خواهان زمینه سازی‌های بیشتر در راستای کاریابی زنان می‌باشد.

“امروز ما توانستیم صنایع دستی خود را که لباس، قالین وطنی و دیگر اشیا است، به نمایش بگذاریم. از اینکه برای ما اجازه دادند تا بازار خود را برگزار کنیم خوشحالیم و خواهان فرصت‌های بیشتر در زمینه کاریابی زنان می‌باشیم.”

این زنان متشبث درعین حال از  امارت اسلامی می‌خواهند که زمینه‌های بازاریابی ار برای تولیدات آنان در کشورهای همسایه نیز فراهم سازد.

از سویی هم مسئولان اداره محلی ولایت بادغیس می‌گویند که از زنان متشبث به گونۀ همه جانبه حمایت می‌کنند.

مطیع‌الله متقی، رییس اطلاعات و فرهنگ بادغیس در صحبت با کلید می‌گوید:”برای هرکسی به اندازه توانش زمینه سازی شده است. شما می‌بینید که در این مارکت دکان‌های زیادی است که فروشندهای آن خانم‌ها بوده و بیشتر خانم‌ها برای خرید به اینجا می‌آیند.”

مسئولان راه‌اندازی این بازار  می‌گویند که قرار است چنین بازاری در دو ولسوالی دیگر ولایت بادغیس نیز برگزار شود.

این در حالیست که شمار زیادی از زنان متشبث در بازار ویژه و برخی هم در خانه‌های شان، مصروف فعالیت‌های اقتصادی در بخش صنایع دستی می‌باشند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA