ads

شکایت خبرنگاران زن از عدم دسترسی به اطلاعات

شماری از خبرنگاران زن در کابل از عدم دسترسی به اطلاعات شکایت دارند. آنان می گویند که نهادهای حکومتی اطلاعات را در اسرع وقت با خبرنگاران زن شریک نمی‌سازند و این موضوع برای آنان مشکل ایجاد می‌کند. در همین حال مقامات امارت اسلامی این شکایات را تایید کرده و می‌گویند که برای حل آن تلاش خواهند کرد.

طوبا رسولی
7 جوزا 1402
شکایت خبرنگاران زن از عدم دسترسی به اطلاعات

دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران، به‌خصوص خبرنگاران زن دشوار گردیده و آنان در این زمینه با مشکلات جدی روبه‌رو می‌باشند.

خبرنگاران زن شکایت دارند که مقامات امارت اسلامی اطلاعات را با آنان شریک نمی‌سازند و آنان هربار با وجود تماس‌های مکرر پاسخی دریافت نمی‌کنند.

نازنین، یکی از خبرنگارانی است که در هنگام تهیه گزارش با مشکلات زیادی مواجه است و نهادهای حکومتی اطلاعات را در اسرع وقت در اختیار او قرار نمی‌دهند.

“به زنان خبرنگار اطلاعات به موقع داده نمی‌شود. گاهی اوقات هم اجازه رفتن به ادارات حکومتی داده نمی‌‌شود و ما با مشکلات زیادی روبه‌رو استیم.”

یاسمین یکی دیگراز خبرنگاران زن نیز ازعدم دسترسی به اطلاعات شکایت داشته و می‌گوید:”اکثر اوقات سخنگویان و مسئولان در وزارت‌خانه‌ها اطلاعات را با خبرنگاران زن شریک نمی‌سازند و این موضوع در کار ما مشکل ایجاد می‌کند. همچنان به زنان خبرنگار اجازه اشتراک در نشست‌ها و کنفرانس‌ها داده‌ نمی‌‌شود.”

سحر عزیزی، یکی دیگر از خبرنگاران در این مورد گفت:”وقتی می‌خواهیم درمورد موضوعی از مقامات امارت اسلامی اطلاعات دریافت کنیم، امروز و فردا می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که گزارش ما از نشر بازماند. امیدوارم این مشکل هرچه زودتر حل شود.”

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با تایید این مشکلات می‌گوید که تلاش‌ها برای رفع آن جریان دارد.

“بلی، واقعاً مشکلاتی وجود دارد. خواهران ما گاهی اوقات به دنبال منابع برای گزارش می‌گردند یا مستقیماً به نهادی حکومتی مراجعه می‌کنند و با مشکل مواجه می‌شوند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا همکاری با رسانه‌ها را افزایش دهیم و اطلاعات را زودتر با آنان شریک کنیم. ما برای رفع این مشکل بارها سیمینارها برگزار کرده‌ایم.”

این درحالی است که امارت اسلامی پیش از این گفته بود که به آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در چارچوب قوانین اسلامی پابند است و اطلاعات را به موقع در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA