ads

کار شرکت تولید موتر در بلخ با مشکل روبه‌رو است

شرکتی که شش سال پیش به هدف تولید موتر در شهر مزار شریف آغاز به کار کرده بود، هنوز نتوانسته موتری را به بازار عرضه کند. مسئولان این شرکت می گویند که ده‌ها عراده موترهای باربری و مسافربری را تولید کرده و امیدوارند که بتوانند تا چند ماه آینده، با رفع مشکلات تخنیکی، آنرا به بازار عرضه نمایند. از سوی دیگر مسئولان اتاق صنایع و معادن بلخ می‌گویند که در این مورد با مسئولان حکومتی گفت‌وگو صورت گرفته است و در آینده نزدیک مشکلات این شرکت حل خواهد شد.

عبداللطیف سهاک
6 جوزا 1402
کار شرکت تولید موتر در بلخ با مشکل روبه‌رو است

شرکتی با نام “امین نور” شش سال قبل با سرمایه 15 میلیون دالر امریکای، در ولایت بلخ دست به تولید بطری و چندین نوع وسایط مسافربری و باربری کوچک زد.

مسئولان این شرکت می‌گویند که بطری‌های تولیدی این شرکت به بازار عرضه شده، اما به دلایل تخنیکی و اداری این شرکت تاکنون نتوانسته موترهای تولیدی خود را به بازارعرضه نماید.

حسیب‌الله بارکزی، مسئول این شرکت می‌گوید:”سه موضوع تخنیکی بود: نخست از نظر تخنیکی باید بطری موتر چارچ خود را تداوم دهد وما در نظر داریم که بطری‌های ما چارچ بیشتری نگهدارد، دوم موضوع صدای ماشین بود که باید رفع شود تا کمتر صدا داشته باشد و موضوع سوم هم اسناد است.”

این شرکت برای ساختن موتر و ریکشا، برخی مواد خام را از داخل کشور و برخی دیگر را از کشورهای چین و هند وارد می کند.

عنایت امیری، مسئول بخش تخنیکی شرکت کیفیت وسایط این شرکت را با کیفیت و مستحکم توصیف کرده و می‌گوید:”یک نوع موتری که ما تولید کردیم دارای ماشین یک سلند بوده و یک تن وزن را انتقال می‌دهد. موتر وزن کمی داشته، می‌تواند هرجا برود و لیلیتر هم دارد تا داغ نشود. این موتر می‌تواند به‌جای زرنج کار دهد.”

با این حال مسئولان در اتاق صنایع و معادن بلخ می‌گویند که در این مورد با مسئولان حکومتی گفت‌وگو کرده و در آینده نزدیک مشکل این شرکت حل خواهد شد.

امام‌الدین سنایی‌زاده، مسئول اتاق صنایع و معادن بلخ  می‌گوید:”ما مشکلات تمام صنعت کاران را با مقام‌های امارت اسلامی شریک نمودیم و هرنوع مشکلی که صنعت کاران دارند، در آینده نزدیک حل خواهد شد.”

با این حال مسئولان این شرکت می‌گویند که بخش دیگر فعالیت‌های این شرکت را تولید بطری تشکیل می‌دهد و این شرکت توانایی تولید حدود سه هزار عدد بطری را در روز دارد. مسئولان این شرکت می‌افزایند که برای ایجاد این کارخانه، مبلغ 15 میلیون دالری امریکایی را هزینه شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA