ads

نگرانی‌ها از افزایش مبتلایان کرونا در افغانستان

به تاز‌گی سازمان صحی جهان نگرانی خود را از افزایش مبتلایان ویروس کرونا درافغانستان اظهار کرده است. این سازمان گفته است که  در ماه اپریل 9 نفر دراثر ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان جان سپرده‌اند. این درحالی است که در ماه مارچ، به تعداد چهار نفر جان داده بودند. مسئولین در وزارت صحت عامه نیز افزایش موارد مبتلا به ویروس کرونا را تایید می‌کنند.

طوبی رسولی
3 جوزا 1402
نگرانی‌ها از افزایش مبتلایان کرونا در افغانستان

در گزارش سازمان صحی جهان آمده است که در ماه اپریل به تعداد ۱۸ هزار و ۴۹ آزمایش ویروس کرونا در افغانستان صورت گرفته و به تعداد 9 نفر از اثر این بیماری جان باخته‌اند، درحالی که در ماه مارچ شمار جان باختگان چهار نفر بودند.

درهمین حال مسئولین در وزارت صحت عامه افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در کشور را تایید می‌کنند.

 داکتر شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید:”در آغاز سال 2023 واقعات کرونا کم بود که ماهانه 500 الی 800 واقعه داشتیم، اما متاسفانه در ماه چهارم سال 2023 تعداد مبتلایان ویروس کرونا از 3500بالا رفته است.”

همچنان مسئولین در شفاخانه افغان جاپان نیز از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در دو هفتۀ اخیر ابراز نگرانی می‌کنند.

داکتر زلمی رشتین، رییس شفاخانه افغان جاپان می‌گوید:”نزدیک به یک ماه است که تعداد مریضان ویروس کرونا نزد ما افزایش یافته است. تعداد مریضان درماه اپریل 30 تن بود، اما در دوهفتۀ گذشته حدود 260 مریض مبتلا به کرونا، نزد ما ثبت شده‌اند.”

درهمین حال شماری از متخصصان نگرفتن واکسین، رعایت نکردن حفظ الصحه، عدم فاصله با فرد مبتلا، تغییرات فصلی و استفاده نکردن از ماسک در مکان‌های عمومی از سوی افراد را دلیل افزایش این بیماری می‌دانند.

داکتر نیلوفر شریفی، می گوید:”شیوع این ویروس در برخی اوقات بیشتر می‌شود. همچنان تماس مستقیم فرد مبتلا با افراد دیگر و نگرفتن واکسین سبب افزایش این بیماری شده است.”

درحالی از افزایش موارد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان خبر داده می‌شود که به گفتۀ وزارت صحت عامه، حدود دوازده میلیون تن در سراسر کشور واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA