ads

عباس ستانکزی یک بار دیگر بر آموزش دختران تاکید کرد

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه بار دیگر بر بازگشایی دروازه‌های مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران تاکید کرده است. او می‌گوید که تعلیم و تحصیل حق تمام شهروندان افغانستان است و دختران نباید از این حق  محروم شوند.

نظیفه نادر
3 جوزا 1402
عباس ستانکزی یک بار دیگر بر آموزش دختران تاکید کرد

شیرمحمدعباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه بار دیگر بر بازگشایی دروازه‌های مکتب‌ها و پوهنتون‌ها تاکید کرده است.

سخنان وی مورد استقبال کابران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته و شماری از کاربران می‌گویند که خواست معین سیاسی وزارت امورخارجه، خواست تمام مردم افغانستان است.

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که هرچه زودتر دروازه مکتب‌ها و پوهنتون‌ها را به روی دختران بگشاید.

شریف، یک تن از باشندگان شهر کابل که دو خواهرش شاگرد صنف هفتم و دهم مکتب بوده و اکنون از رفتن به مکتب محروم می‌باشد، می‌گوید:”اظهارات اخیر ستانکزی در رابطه به بازگشایی مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران،  نظر نیک است و ما امیدواریم که دروازه مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران باز گردد تا خواهران ما به تحصیل خود ادامه دهند.”

عادله  که دانش آموز صنف دوازدهم است، در مورد اظهارات اخیر ستانکزی می‌گوید که این خواست تمام دختران است.

 “سخنان اخیر ستانکزی قابل ستایش است. آرزوی ما این است که هرچه زودتر دروازه  مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران بازگردد.”

اخیرا طرح لباس شاگردان دختر و پسر تا صنف دوازدهم از سوی وزارت معارف نیز در شبکه‌های اجتماعی درز کرد و امیدواری‌ها را برای بازگشایی مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران افزایش داد، اما تاکنون از بازگشایی مکتب‌ها به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم، خبری نیست.

این در حالی است که در حدود 600 روز از بسته شدن دروازه  مکتب‌ها به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم  و بیشتر از 5 ماه از بسته شدن دروازه پوهنتون‌ها به روی دختران می‌گذرد.

امارت اسلامی اما همواره گفته است که تعلیق آموزش دختران موقتی بوده و با فراهم شدن زمینه مناسب به تمامی دختران اجازه آموزش داده خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA