ads

آغاز کمپاین تطبیق واکسین کرونا در فاریاب

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت فاریاب از آغاز دور جدید کمپاین واکسین کرونا در این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان قرار است در این دور کمپاین بیش از 200 هزار فرد بالاتر از 18 سال بشمول مردان و زنان، واکسین ضد کوید-19 خواهند شد.

آزادبیگ رسولی
3 جوزا 1402
آغاز کمپاین تطبیق واکسین کرونا در فاریاب

مسئولان درریاست صحت عامه ولایت فاریاب از آغاز کمپاین تطبیق واکسین کرونا در این ولایت خبرداده و می‌گویند که در این دور از کمپاین، به بیش از 200 هزار شهروند واکسین کرونا تزریق خواهد شد.

به گفتۀ آنان افرادی که قبلا واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند در این دوره نیز می‌توانند واکسین دریافت کنند.

داکتر فیروز فیاض، مسئول معافیت کتلوی ریاست صحت عامه ولایت فاریاب در صحبت با رادیو کلید تزریق واکسین کرونا را برای بلند بردن معافیت سیستم دفاعی شهروندان مهم خوانده و از آنها خواست که جهت تطبیق واکسین، با تیم‌های سیار ریاست صحت عامه همکاری کنند.

به گفتۀ او، کمپاین واکسین کرونا با حمایت مالی سازمان صحی جهان(WHO) از سوی کارمندان صحت عامه در این ولایت، در مدت 20 روز به گونۀ مسجد به مسجد و در تمام ولسوالی‌های این ولایت جریان خواهد داشت.

“اکنون آمار مصاب شدگان کرونا که ما از لابراتوار بدست آوردیم، نسبت به چند ماه گذشته بیشتر شده است. امیدواریم که این آمار را از بین ببریم و همین کمپاین تطبیق واکسین کرونا، سبب شود که ما یک سمپل مثبت هم در ولایت خود نداشته باشیم.”

او همچنان افزود که این کمپاین توسط 76 تیم متشکل از 2 زن و 3 مرد، بشمول یک سوپروایزر در مساجد، بر شهروندان تطبیق می شود.

از سویی هم شماری از باشندگان فاریاب از راه‌اندازی این کمپاین استقبال کرده، تاکید دارند که مردم باید با تیم‌های سیار واکسین کرونا در محلات شان همکاری کنند.

نظرمحمد، یک تن از باشند‌گان این ولایت می‌گوید، از آنجایی که ویروس کرونا یک مرض خطرناک و کشنده به شمار می‌رود، تمامی افراد جامعه باید در این کمپاین اشتراک کرده و واکسین ضد کرونا را دریافت نمایند.

“ما از برنامۀ کمپاین واکسین ضد کرونا حمایت می‌کنیم و از مردم می‌خواهم که در این کمپاین خود را واکسین نمایند تا این ویروس در جامعه ما از بین برود.”

همچنان احمد فیروز، یک تن از باشندگان فاریاب که دو سال قبل یک عضو خانواده‌اش به کرونا مبتلا شده و جان باخته است، می‌گوید که تطبیق پروسۀ واکسین کووید- ۱۹ یک کار نیک است.

“با گرفتن واکسین حداقل در برابر خطرات احتمالی این ویروس مصئون می‌مانم و به همه هموطنانم توصیه می‌کنم که خود را واکسین نمایند.”

این درحالیست که پیش از این نیز مسئولان بخش واکسین در شفاخانه ولایتی فاریاب، از بی باوری مردم به واکسین کرونا ابراز نگرانی نموده و از افزایش نمونه‌های مثبت آن خبر داده بودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA