ads

دریافت فورم اشتراک در امتحان کانکور، بارقه امید برای دختران

توزیع فورم‌های امتحان کانکور برای دختران در کابل و ولایات، خوشبینی‌ها را درمیان آنان به‌وجود آورده است. شماری از دخترانی که این فورم‌ها دریافت کرده‌اند، از حکومت می‌خواهند که دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها را به‌روی دختران باز کنند تا نگرانی آنها در این زمینه بکلی رفع گردد. مسئولان برخی از مکتب‌ها نیز توزیع فورم شمولیت در امتحان کانکور برای دختران را تاحدودی برای بازگشایی نهادهای آموزشی به‌روی دختران نوید بخش می‌دانند.

طوبا رسولی 
13 ثور 1402
دریافت فورم اشتراک در امتحان کانکور، بارقه امید برای دختران

باوجودی‌که نزدیک به دوسال از تعلیق آموزش دختران بالاتر از صنف ششم و نزدیک به یک سال از تعلیق تحصیل دختران در پوهنتون‌ها می‌گذرد، اما شماری از دخترانی که فورم‌های اشتراک در امتحان کانکور را دریافت کرده‌اند، به بازگشایی مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به روی تمامی دختران امیدوار هستند.

زینب، یکی از دختران فارغ از صنف دوازدهم خوشحال است که می‌تواند در امتحان کانکور اشتراک کند.

“از اینکه روند توزیع فورم‌های کانکور شروع شده خیلی خوشحال استم و امیدوار شده‌ام که دروازه مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران باز خواهد شد.”

این دختران درعین حال نگرانی دارند که پس از اشتراک در امتحان کانکور به پوهنتون‌ها برای شان راه داده خواهد شد یا خیر.

مریم، یکی از دختران فارغ از صنف دوازدهم می‌گوید، به دلیل اینکه از درس دور بوده و مراکز آموزشی هم مسدود بوده، او آمادگی برای امتحان گرفته نتوانسته است.

“برای ما فورم توزیع شده، اما نگران استیم، چون آمادگی گرفته نتوانسیم. درست درس نخواندیم و تاریخ امتحان هم معلوم نیست.”

توزیع فورم کانکور مسئولان برخی مکتب‌ها را نیز امیدوار به بازگشایی نهادهای آموزشی به‌روی دختران کرده است.

نظیفه، مدیر یکی از مکتب‌های شهر کابل می‌گوید:”از روز شنبه هفته جاری، روند توزیع فورم‌های کانکور برای دختران فارغ از صنف دوازدهم سال 1401 خورشیدی و سال‌های قبل از آن شروع شده و همچنان ادامه دارد.”

از وزارت تحصیلات عالی و اداره ملی امتحانات نیز در مورد چگونگی توزیع فورم امتحان کانکور و تاریخ برگزاری این امتحان جویای معلومات شدیم، اما تلاش ما در این رابطه به جایی نرسید.

فورم‌های اشتراک در امتحان کانکور درحالی به دختران توزیع می‌گردد که معلوم نیست که با اشتراک و کامیاب شدن آنان در این امتحان، برای شان به پوهنتون‌ها راه داده می‌شود، یا خیر. اما مسئولان معارف و تحصیلات عالی همواره از فراهم سازی شرایط مناسب آموزشی برای دختران سخن گفته‌اند و معلوم نیست که این شرایط تاچه زمانی فراهم خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA