ads

دومین نمایشگاه خطاطی درهرات برگزار شد

دومین نمایشگاه هنر خطاطی به مناسبت ماه مبارک رمضان و به حمایت مالی شاروالی هرات در این شهر برگزار گردید. این نمایشگاه برای سه روز برگزار شده است که دو رزو آن ویژه مردان و روز سوم آن به زنان اختصاص داده شده است. مسئولین می‌گویند که هدف از برگزاری این نمایشگاه نمایش آثار خطاطی مربوط به قرآن کریم است تا مردم با خط آشنایی بیشتری پیدا کنند.

مرجان وفا
27 حمل 1402
دومین نمایشگاه خطاطی درهرات برگزار شد

در دومین نمایشگاه هنر خطاطی در هرات حدود ۱۰۰ اثر از ۱۳ استاد که هشت تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند، به نمایش گذاشته شده است.

مولوی نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که این اداره با راه‌اندازی چنین برنامه‌هایی از خطاطان حمایت می‌کند.

“نزدیک به بیست نوع خط به نمایش گذاشته شده و نمایشگاه حدود سه روز ادامه دارد. این یک پیام خوبی در روزهای اخیر رمضانی است. تلاش ما این است که جایگاه استادان خط را اول در داخل و بعد در سطح بین‌المللی نشان بدهیم.”

درعین حال اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که در این نمایشگاه حدود صد اثر از ۱۳ استاد به نمایش گذاشته شده است.

جلیل احمد توانا، رییس انجمن خوشنویسان هرات می‌گوید که این نمایشگاه به هدف معرفی بیشتر هنر خطاطی برگزار شده است.

“ما در این نمایشگاه حدود صداثر از ۱۳ استاد را به اشتراک گذاشته‌ایم که آثار شاگردان را هم شامل می‌شود. همچنان حدود ۱۳ اثر از زنان است و  روز سوم هم اختصاص داده شده است به بازدیدکنندگان زن.”

از سویی هم شماری از بازدید کنند‌گان، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را در شناخت بهتر از هنر خطاطی در جامعه مؤثر می‌دانند.

حبیب، یک تن از بازدید کنندگان می‌گوید که در این نمایشگاه آثار محتلفی را دیده و با هنر خط آشنایی بیشتر حاصل کرده است.

“خیلی خوب است که چنین نمایشگاه‌ها برگزار شود و در کنار آن از استادان خط حمایت شود. من امروز آمدم و آثار با ارزشی از استادان خط را دیدم. امیدوارم دیگران هم از این آثار دیدن  کنند.”

این نمایشگاه درحالی برگزار می‌شود که به گفتۀ خوشنویسان، پس از رویکار آمدن امارت اسلامی در کشور، شماری از استادان این هنر به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و شماری هم که در کشور باقی مانده‌اند، وضعیت این هنر را رو به رکود می‌بینند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA