ads

سیلاب‌ها در برخی ولایت‌ها خسارات مالی برجای گذاشته است

بارنده‌گی‌های چند روز اخیر، باعث سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین ولایت گردیده که خسارات هنگفت مالی برجای گذاشته است.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
10 حمل 1402
سیلاب‌ها در برخی ولایت‌ها خسارات مالی برجای گذاشته است
عکس از آرشیف

شفیع‌الله رحیمی؛ سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به‌حوادث، می‌گوید که در دو روز گذشته، بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در بیش از پنج ولایت، حدود 114 منزل مسکونی به‌گونه نسبی و یا کامل، تخریب گردیده است.

رحیمی، می‌افزاید که برای آسیب‌دیده‌گان، کمک‌های فوری رسانده شده است.

او گفت:” متاسفانه در اثر سرازیرشدن سیلاب ها بیش از 2700 جریب زمین زراعتی تخریب شده  است. وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث در همکاری نهادهای امدادرسان، به آسیب دیده‌گان کمک‌های فوری کرده است و این روند ادامه دارد.”

به گفته سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، به هدف مدیریت خطرات احتمالی ناشی از سیلاب‌ها، طرحی ترتیب و با موسسه‌های همکار این وزارت، شریک شده است.

در همین حال عرفان‌الله شرف‌زوی؛ سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی، از آماده‌گی کامل این اداره، برای کمک به آسیب‌ دیده‌گان سیلاب‌ها خبر می‌دهد.

شرف‌زوی، به کلید می‌گوید که هلال احمر، برای 100 خانواده آسیب دیده در سیلاب‌های اخیر، کمک توزیع کرده است.

او افزود:” ما توانستیم در ولایاتی که مردم بر اثر سیلاب‌ها زیان مند شده‌اند، کمک های عاجل را برسانیم.  این کمک‌ها شامل چهار قلم مواد خوراکی و دیگر وسایل است.”

سخنگوی هلال احمر، می‌گوید که این اداره، مواد غذایی و غیر غذایی کافی برای متضررین سیلاب‌ها، در اختیار دارد.

عرفان‌الله شرف‌زوی گفت:” ما برای واقعات عاجل در هر ولایات ذخایر کافی مواد غذایی و غیر غذایی داریم و درصورتی که این مواد ختم شود، می‌توانیم از مرکز مواد کمکی را  ارسال کنیم.”

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، از آغاز سال 1402 هجری خورشیدی به‌اینسو، بر اثر سیلاب‌ها و وقوع زلزله‌ در نقاط مختلف کشور، 13 تن جان باخته و بیش از 70 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حال، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) گفته است که با آغاز فصل بهار، بارنده‌گی‌های شدید و جاری‌شدن سیلاب‌ها بیش از 700 خانواده را در افغانستان، متأثر کرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA