ads

بیش از 200 جریب زمین زیر کشت کوکنار در هرات تخریب شد

عملیات تخریب زمین‌های زیر کشت کوکنار در اکثر ولسوالی‌های هرات، آغاز گردیده است.

مرجان وفا
10 حمل 1402
بیش از 200 جریب زمین زیر کشت کوکنار در هرات تخریب شد

به گفته مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت، در جریان این عملیات، تا کنون بیش از 200 جریب زمین از بین برده شده است.

مولوی حیات‌الله روحانی؛ مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات، می‌گوید که حدود چهل تن نیز در پیوند به کشت کوکنار در این ولایت، دستگیر شده‌اند.

روحانی گفت:” عملیات پاک‌سازی در اکثر‌ ولسوالی‌های این ولایت جریان دارد و تقریبا بیش از 200 جریب زمین در ولسوالی‌های مختلف مانند شیندند، زیرکوه، پشت‌کوه، زاول، غوریان، کشک کهنه، انجیل و اکثر ولسوالی‌ها عملیات پاک‌سازی شروع شده است.”

از سویی هم، شماری از باشنده‌گان ولایت هرات، از این اقدام مدیریت مبارزه با مواد مخدر، استقبال می‌کنند.

علی احمد؛ باشنده هرات می‌گوید که پس از ممنوعیت کشت کوکنار از سوی امارت اسلامی، نظم شهری بهبود یافته است:” از زمانی‌که فروش و کشت مواد مخدر منع شده است، شهر بسیار نظم گرفته، چون قبلا مواد مخدر خیلی آسان به دسترس شهروندان قرار می‌گرفت از آن به بعد که کشت منع شد، شهر به طور کل نظم گرفت.”

در همین حال فریدون؛ دیگر باشنده هرات، از مردم می‌خواهد که در زمینه جلوگیری از کشت کوکنار در این ولایت، با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

او افزود:” از تمام ملت خواهش دارم که با نیروهای امنیتی همکار باشند که کوکنار کشت نشود و ما خوشحالیم که این پروسه را شروع کردند، امیدواریم که مردم و دولت با هم همکار باشند.”

این درحالی‌ست که رهبر امارت اسلامی خرید، فروش، قاچاق و استفاده از مواد مخدر را در افغانستان، منع کرده است.

از سویی هم در ماه‌های اخیر، ده‌ها فرد معتاد به مواد مخدر در ولایت‌های مختلف، جمع‌آوری و تداوی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA