ads

یک نمایشگاه چهار روزه کتاب در هرات برگزار شد

یک نمایشگاه چهار روزۀ کتاب به هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی‌ در شهر هرات برگزار شده است. برگزار کنند‌گان این نمایشگاه می‌گویند که بیش از یک هزار جلد کتاب از این طریق برای جوانان و هواداران کتاب، به نمایش گذاشته شده است. از سویی هم مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که این اداره از چنین برنامه‌ها حمایت می‌کنند.

مرجان وفا
9 حمل 1402
یک نمایشگاه چهار روزه کتاب در هرات برگزار شد

نمایشگاه کتاب به هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در  هرات، به همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت برگزار شده است.

به‌گفتۀ برگزار کنند‌گان، این نمایشگاه روز سه‌شنبه(8 حمل) برگزار شده و قرار است برای چهار روز ادامه یابد.

فاروق محمودی یکی از برگزار کنندگان می‌گوید که در این نمایشگاه بیشتر از یک هزار جلد کتاب تحت ۳۰۰ عنوان به نمایش گذاشته شده است.

“ما بیشتر تلاش داریم که در این نمایشگاه فرهنگ کتاب‌خوانی را افزایش دهیم، چون پس از تحولات بسیاری از هواداران کتاب رفتند  و حدود هشتاد درصد میزان مطالعه در جامعه کاهش یافته است.”

با این همه شماری از شهروندان در ولایت هرات با استقبال از این‌گونه نمایشگاه‌ها خواستار حمایت چنین برنامه‌ها از سوی دولت استند.

ذکرت‌الله، یکی از بازدید کنندگان که برای خرید کتاب به این نمایشگاه مراجعه کرده است، می‌گوید:”باید چنین نمایشگاه‌هایی در شهر زیاد باشند تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین جوانان رشد کند. متاسفانه صفحات اجتماعی موجب شده که جوانان کتاب‌ها را مطالعه نکنند. چه خوب است که کتاب به شکل فیزیکی در دسترس افراد قرار گیرد تا آنان مطالعه کنند.”

از سوی دیگر، مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که این ریاست به‌خاطر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین جوانان، تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهد.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات از تمام جوانان خواستار ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

“ما برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، از هر پروگرام رسمی، غیر رسمی و خودجوش در این زمینه حمایت می‌کنیم. کارهای خیلی خوبی درهرات درحال فرهنگ سازی است که مورد حمایت امارت اسلامی قرار دارد.”

این درحالی است که به گفتۀ برگزار کنند‌گان این نمایشگاه، بسیاری از افرادی که خریدار کتاب و اهل مطالعه بودند، در سال‌های اخیر دست به مهاجرت زده‌اند و فرهنگ کتاب‌خوانی در هرات روبه زوال رفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA