ads

برخی دکان‌های قصابی و نانوایی درتالقان به دلیل گران فروشی مسدود شد

مسئولان در شاراولی تالقان می‌گویند که شماری از قصابی‌ها و نانوایی‌ها به دلیل سرپیچی از نرخنامه تعیین شده این اداره، مسدود شدند.  آنان می‌افزایند که این اقدام پس از سومین هشدار به گران فروشان صورت گرفته است. این اداره طی یک سال اخیرپنج بار برای ۳۵ قلم مواد اولیه نرخنامه تعین کرده و به دسترس فروشندگان قرار داده است. از سوی دیگر شماری از فروشندگان می‌گویند که اگر مطابق نرخنامه عمل کنند، به زیان شان تمام خواهد شد.

عتیق الله رحیمی 
9 حمل 1402
برخی دکان‌های قصابی و نانوایی درتالقان به دلیل گران فروشی مسدود شد

پس از بالا گرفتن شکایت‌ها از بلند رفتن قیمت گوشت در ماه رمضان، مسئولان در شاروالی تالقان تصمیم به بسته کردن  شماری از قصابی‌ها و نانوایی‌ها، به دلیل گران‌فروشی گرفت.

هدایت الله صفری، سخنگوی شاروالی تالقان می‌گوید:”نمایندگان کمیسون کنترول قیمت‌ها همراه باشاروالی، از دکان‌های قصابی و نانوایی نظارت کرده و دکان‌های گران فروشان مُهرولاک گردیده.”

همچنان نقیب‌الله شکوری، عضو کمیسیون کنترول قیمت‌ها در تخار می‌گوید که فروشندگانی که برای بار سوم از نرخنامه شارولی سرپیچی کنند، با برخورد قوه اجرائیه مقابل شده و به زندان فرستاده خواهند شد.

“همه روزه در شهر و بازار نظارت می‌کنیم. اصنافی که با نرخنامه مخالفت کند، بار اول برای شان توصیه صورت می‌گیرد. اما بار دوم طی ۲۴ ساعت مهرو لاک می‌شوند، ولی بار سوم این سلاحیت به ما داده شده است که هم مهر ولاک کنیم و هم توسط مکتوب به  قومندانی امنیه معرفی کنیم.”

اما شماری از فروشنده‌ها با ابراز نارضایتی از برخورد مسئولان اداره شاروالی می‌گویند که نرخنامه به دسترس آنان قرار داده نشده است.

یکی از قصاب‌های شهر تالقان هنگام بسته شدن دکانش چنین می‌گوید:”برای ما وقت بدهید، اگر توان ما رسید به کار ادامه می‌دهیم، اگر نه خود مان این کار را ترک می‌کنیم. برای من وقت ندادید، من خبر ندارم. یک آدم در بدر و بیچاره استم.”

این در حالی است که برخی از قصاب‌هایی که نمی‌خواهند صدای شان نشر شود، می‌گویند که فروش یک کیلو گوشت گوسفند پایین‌تر از ۴۰۰ افغانی، به زیان آنان تمام می‌شود.

آنان می‌افزایند که درکنار تطبیق نرخنامه، مسئولان باید تلاش کنند با مردم برخورد مناسب داشته باشند.

گفتنی  است که بافرا رسیدن ماه رمضان، بهای گوشت، عسل، شیرینی و برخی از اجناس دیگر دربازار تالقان افزایش یافته و در مقابل بهای روغن، برنج و برخی مواد اولیه دیگر کاهش یافته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA