ads

برگزاری مشاعره بهاری در کندز

به پیشواز آمدن فصل بهار مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ کندز به همکاری موسسه آپسو برنامه‌ی را زیر نام مشاعره بهاری  دشت آبدان برگزار کردند.

عتیق الله رحیمی
1 حمل 1402
برگزاری مشاعره بهاری در کندز

با رسیدن فصل بهار مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ و فرهنگیان کندز برنامه‌ی را زیر نام، مشاعره بهاری دشت آبدان برگزار کردند که در آن در کنار شاعران و فرهنگیان کندز،  شماری از مسئولان امارت اسلامی اشتراک کرده و  برنامه شعر خوانی  و درد دل شاعران را نیز گوش کردند.

مطیع الله روحانی رییس اطلاعات و فرهنگ کندز در حمایت از  شاعران و نویسندگان می‌گوید:

“به شاعران و نویسندگان اطمينان می‌دهیم که در کنار آنها هستیم، و شعرها و نوشته های آنها هیچ وقت فراموش ما نمی شود و ما خواهش می‌کنیم که وصف زیبایی وطن، جان نثاری قهرمانان و درد دل مردم را به زبان شعر بیان کنند.”

از سوی دیگر شاعران و فرهنگیان کندز با استقبال این برنامه می‌گویندکه برگزاری این برنامه تلاشی بود برای روحیه بخشیدن به شاعران و نویسدگان تا دوباره دست به قلم ببرند و شعر بنویسند.

ضیاوالحق ضیایی یکی از شاعران کندزی می‌گوید:

“ریاست اطلاعات و فرهنگ و فرهنگیان در تلاش این هستند تا روحیه از دست رفته دوباره بدست بیاید، تا شاعران و نویسندگان ما بتواند دوباره به نوشتن شعر و متن آغاز کنند، و فعالیت های خود را از سر بگیرند”

حیدر حیدر یکی دیگر شاعران کندز می‌گوید، سکوتی به میان آمده بود که امروز با این مشاعره شکست.

“شما دیدید که امروز شاعران و نویسندگان زیادی آمده بودند، و به زبان شعر مشکلات و ناخوشی‌های شان را بیان کردند، این یک مشاعره بهاری بود و عده شد که این اولین مشاعره نباشد و برنامه دیگری در راه باشد”

این در حالی ست که در یک سال گذشته در کندز، تنها یک یا دو برنامه فرهنگی برگزار شده بود که شاعران این دوره را دوره سکوت و ناخوشی می‌خوانند.

گفتنی است که دشت آبدان یکی از وسیع ترین تفریح گاه در زون شمالشرق به حساب می آید که بعد از گذشت سردی زمستان و سبز شدن این دشت  تا زمان  خشک نشدن سبزه ها و گرمی هوا  مردم برای تفریح و میله با خانواده های شان به این دشت می‌آیند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA