ads

دیدار سران کوریای جنوبی و جاپان

یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی و فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان روز پنجشنبه بیست و پنجم حوت، در جریان اولین دیدارشان در سال جاری، درمورد حل مشکلات منطقوی و  تنش‌های طولانی مدت با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

شیرعلی جعفری
27 حوت 1401
دیدار سران کوریای جنوبی و جاپان

سران کشورهای کوریای جنوبی و جاپان، روز پنجشنبه بیست و پنجم حوت، درحالی با یکدیگر دیدار کردند که، دوکشور با مشکلات سیاسی بسیاری روبرو استند.

این اولین دیدار بین سران کشورهای‌های نامبرده، در 12 سال اخیر بوده است.

فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان در دیدار با رئیس جمهور کوریای جنوبی گفته است:”تاکید می‌کنم که همکاری‌های امنیتی بین جاپان، کوریای جنوبی و ایالات متحده بسیار مهم است.”

در همین حال یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی نیز در جریان این دیدار به رسانه‌ها گفته است:”با در نظر داشت روابط و همکاری‌های همه جانبه از طریق دیپلوماسی، ما همچنان به بهبود روابط خود فکر می‌کنیم.”

جاپان که از کشورهای پیشتاز در راستای تولید قطعات الکترونیک پیشرفته است، در جریان این دیدار تمامی محدودیت‌های قبلی که مانع صادرات مواد اولیه تکنالوژی به کوریای جنوبی می‌گردید را لغو کرد.

این تصمیم جاپان درحالی اعلان می‌گردد که جاپان قصد دارد تا روابط پر تنش خود را با کوریای جنوبی، بیشتر از پیش تقویت کند.

تنها چند ساعت قبل از سفر یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی به جاپان کوریای شمالی یک راکت قاره پیمای خود را به آسمان جاپان پرتاب کرد.

این آزمایش راکتی توسط کوریای شمالی در حالی انجام شد که کوریای جنوبی و ایالات متحده بصورت مشترک درحال انجام مانور نظامی سالانه شان بودند.

به گفتۀ کارشناسان، ایالات متحده از دیدار رهبران کوریای شمالی و جاپان که هردو متحد نزدیک این کشوراند خوشحال است و این دیدار را اقدم مثبتی در راستای تقویت قوای نظامی و اقتصادی علیه کوریای شمالی می‌خواند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA