ads

کار ساخت شبکه آب‌رسانی قلعه‌نو از سر گرفته می‌شود

وزارت مالیه، از اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌ آب‌رسانی شهر قلعه‌نو؛ یکی از پروژه‌های یازده‌گانه‌ ولایت بادغیس خبر می‌دهد.

مرجان وفا
25 حوت 1401
کار ساخت شبکه آب‌رسانی قلعه‌نو از سر گرفته می‌شود

احمدولی حقمل؛ سخنگوی وزرات مالیه‌ می‌گوید که این وزرات، 117 میلیون‌افغانی را در سند بودجه سال 1402، برای تکمیل این پروژه اختصاص داده است.

حقمل گفت:” از میان چندین پروژه یکی پروژه‌ آب‌روسانی هم بود که مردم بادغیس با مشکلات آب‌ صحی آشامیدنی روبرو هستند و نزدیک به ۶۴ درصد کار آن این پروژه در زمان جمهوریت شده بود، این پروژه از سوی وزارت مالیه انتخاب شد و در حال کار است انشالله درسال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.”

با این‌حال، باشنده‎گان ولایت بادغیس، با استقبال از اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه آب‌رسانی شهر قلعه‌نو، خواهان شروع هرچه زودتر کار آن استند.

بصیر احمد؛ باشنده ولایت بادغیس می‌گوید که با آغاز کار این پروژه نیمه‌تمام، زمینه کار برای ده‌ها تن فراهم گردیده و مردم به آشامیدنی صحی، دسترسی پیدا خواهند کرد.

او گفت:” امیدوارم که کار بند قادر آباد به زودترین فرصت شروع شده و متوقف نشود، چون که این می‌تواند یک سرمایه‌ ملی باشد و مردم بادغیس از بابت کم‌بود آب مشکل نداشته باشند.”

در همین‌حال کارشناسان اقتصادی، از سرگیری کار پروژه‌های نیمه‌کاره را برای رشد اقتصادی و انکشافی کشور موثر می‌خوانند.

عبدالهادی خلیق؛ استاد پوهنتون، در این مورد گفت:” راه‌اندازی و تطبیق پروژه‌های زیربنایی و انکشافی در کشور، باعث اشتغال‌زایی، رفاه جامعه، آسایش و توسعه مردم، افزایش درآمد و تولیدات ملی و رشد زراعت می‌شود.”

گفتنی‌ست که کار پروژه آب‌رسانی شهر قلعه‌نو، در زمان حکومت پیشین آغاز و حدود 64 درصد تکمیل شده بود، اما پس از تحولات سیاسی ماه اگست سال 2021 میلادی، کار آن متوقف شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA