ads

واکنش واشنگتن به برخورد روسیه باطیاره بی‌پیلوت امریکا

ایالات متحده امریکا، برخورد روسیه بایک طیاره بی‌پیلوت خود را محکوم کرده است. به گفتۀ مقامات امریکایی، این طیاره بی پیلوت، طبق معمول در حال گشت‌زنی برفراز آب‌های بحیره سیاه بوده که بعد از مداخله جت‌های جنگنده روسیه سقوط کرده است. درهمین حال وزارت خارجه روسیه با رد این ادعا، تاکید می‌کند که پیش از سقوط طیاره بی‌پیلوت امریکایی در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمیا، هیچ مداخله‌ای از سوی روسیه صورت نگرفته است.

شیرعلی جعفری
24 حوت 1401
واکنش واشنگتن به برخورد روسیه باطیاره بی‌پیلوت امریکا

براساس گزارش اسوشیتد پرس، مقامات ایالات متحده تائید کرده‌اند که روزسه‌شنبه(23 حوت) یک طیاره بی پیلوت (ام کیو 9) این کشور که برفراز آب‌های بحیره سیاه درحال گشت‌زنی بوده، بعد از مداخله جت‌های جنگی روسیه سقوط کرده است.  

جنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون درمورد این رویارویی چنین می‌گوید:”چیزی که ما شاهد آن بودیم، این است‌که جت‌های جنگی روسیه، به طیاره بی‌پیلوت ما بسیار نزدیک شدند؛ طوری‌که باعث تخریب بال این طیاره گردیده و بر اساس تخمین‌های ما، جت‌ جنگی روسیه نیز تاحدی تخریب گردید.”

این درحالیست‌که وزارت دفاع روسیه گفته است‌، طیاره بی‌پیلوت امریکایی پس از مانور هوایی به سمت شبه جزیره کریمیا‌ در بحر سقوط کرده و هیچ‌گونه تماسی بین جت‌های جنگی روسیه با طیاره بی‌پیلوت امریکایی اتفاق نیافتاده است.

وزارت خارجه ایالات متحده، روز گذشته در واکنش به این رویداد سفیر روسیه در واشنگتن را احضار کرده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده درمورد این رویارویی هوایی چنین می‌گوید:”این طیاره بی‌پیلوت می‌تواند یک هزارو هفتصد کیلوگرام مواد منفجره و چندین بم را انتقال دهد. شما بگوئید، درصورتی‌که چنین طیاره روسی، در نزدیکی سواحل سانفرانسیسکو و یا نیویورک مشاهده گردد، واکنش ایالات متحده در مقابل آن چه خواهد بود؟”

همچنان یک افسر امنیتی کاخ سفید، باتایید گفته‌های پنتاگون، گفته است که چنین برخورد روسیه در مقابل طیاره بی‌پیلوت امریکایی، یک عمل کاملا غیرحرفه‌ای و غیر محتاطانه بوده است.

قابل ذکر است که از زمان حمله روسیه براوکراین، این اولین بار است که قوای هوایی روسیه و ایالات متحده به‌طور مستقیم بایکدیگر روبرو می‌شوند. 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA