ads

تشدید حملات نیروهای روسیه برشهر باخموت

در حالی‌که رسانه‌های غربی دوشنبه(22 حوت)، از افزایش درگیری در شهر باخموت گزارش دادند، اما نیروهای روسیه و اوکراین هرکدام ادعا دارند که خسارات قابل توجهی به طرف مقابل وارد کرده‌اند.

شیرعلی جعفری
23 حوت 1401
تشدید حملات نیروهای روسیه برشهر باخموت

روز دوشنبه بیست و دوم حوت، درگیری‌های پی‌هم در اطراف شهر ویران‌شده باخموت بار دیگر شدت گرفت. براساس گزارش ها، نیروهای روسیه قسمت‌های شرقی شهر باخموت را به تصرف خود درآوردند.

اما ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه بیست و یکم حوت، گفته است که نیروهای روسیه در باخموت متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

“از ششم مارچ سال جاری، در کمتر از یک هفته، بیش از 1100 نیروی دشمن را در باخموت از بین بردیم. اینها تلفات جبران ناپذیری  است که به نیروهای روسیه وارد گردیده است.”

همچنان یوگنی پریگوژین، رییس گروه نظامی واگنر که رهبری حملات روسیه به باخموت را به عهده دارد، وضعیت جنگ در این شهر را بسیار دشوار توصیف کرده است.

“دشمن برای هر متر از باخموت می‌جنگد و هرچه به مرکز این شهر نزدیکتر می‌شویم، مبارزه دشوارتر شده و تانک‌ها و توپ‌های جنگی بیشتری به ما حمله می‌کنند. نیروهای اوکراینی ذخایر تسلیحاتی زیادی دارند، اما با وجود آن‌هم ما درحال پیش‌روی هستیم.”

نیروهای روسیه به رهبری گروه واگنر در حالی قسمت‌های شرقی باخموت را تحت تصرف خود درآوردندکه تیم‌های کمک‌رسان اوکراینی در شمال این شهر، در تلاش‌اند تا مصدومین را هرچه عاجل‌تر از این محل انتقال دهند.

به گفته نظامیان اوکراینی حاضر در باخموت، تاکنون تمام تلاش‌های روسیه برای تصرف کامل این شهر دفع گردیده.

در همین حال، تصاویر و ویدیوهای نشر شده توسط رسانه‌های روسیه نشان می‌دهند‌که درگیری‌های یک هفته اخیر، خسارات و تلفات بیشماری در این شهر بجا گذاشته و اجساد قربانیان تاکنون در این شهر باقی مانده است.

به گفتۀ آگاهان، موقعیت استراتژیک شهر باخموت باعث خواهد شد تا درصورت تصرف کامل این شهر، نیروهای روسیه یک قدم دیگر به تصرف دونتسک نزدیکتر شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA