ads

به تعداد 942 تن برای 35 بست نرسنگ در کندز رقابت می‌کنند

مسئولان در ریاست صحت عامه کندز می‌گویند که امتحان بخش نرسنگ(پرستاری) از 942 دواطلب در دو روز گرفته خواهد شد. به گفتۀ آنان به تعداد هشت صدو 56  تن از دواطلبان را پسران و 86 تن دیگر آنان را دختران تشکیل می‌دهند که برای 35 بست نرسنگ رقابت خواهند کرد. از سوی دیگر شماری از دواطلبان این امتحان، از مسئولان می‌خواهند که در روند امتحان و جذب افراد شفاف عمل کنند.

عتیق الله رحیمی 
17 حوت 1401
به تعداد 942 تن برای 35 بست نرسنگ در کندز رقابت می‌کنند

این روزها در کشور تحصیل‌کرده‌های زیادی از بیکاری رنج می‌برند و در کندز هم کم نیستند جوانانی که از پوهنتون‌ها فارغ و در بی‌سرنوشتی بسر می‌برند.

با این حا ل مسئولان در ریاست صحت عامه کندز، می‌گویند که 35 بست نرسنگ(پرستاری) به رقابت گزاشته شده و به تعداد 942 تن برای جذب شدن به این پست‌ها به رقابت می‌پردازند.

داکتر نجیب‌الله ساحل، رییس صحت عامه کندز می‌گوید که به تعداد 856 تن از اشتراک کننده‌ها را پسران و 86 تن دیگر آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

او می‌افزاید که پنجاه درصد این بست‌ها به دختران و پنجاه درصد دیگر آن به پسران سهیمه بندی شده است.

“مریضان از مناطق دور و نزدیک کندز مراجعه می‌کنند، ما کمبود پرسونل داشتیم و وزارت درخواست ما را برای بیشتر شدن بست‌ها پذیرفت. حال امتحان این بست‌ها برگزار می‌شود تا ظرفیت بیشتری ایجاد گردد.”

در هیمن حال شماری از اشتراک کنندگان این امتحان، می‌گویند که آنان زمان زیادی را در بیکاری گذرانده‌اند و از مسئولان می‌خواهند که روند امتحان و استخدام با شفافیت صورت گیرد تا حق کسی تلف نشود.

عبدالمطلب، یکی از اشتراک کنندگان این امتحان می‌گوید که تحصیل‌کرده‌های زیادی بیکار استند و مسئولان باید زمینه‌های بیشتر کاری را برای جوانان فراهم سازد.

“پروسه تا فعلا شفاف به نظر می‌رسد، اما خواست ما این است که واسطه بازی نشود و هرکسی از لیاقتش نمره بگیرد و حق به حق دار سپرده شود.”

صفت‌الله، یکی دیگر از اشترک کنندگان می‌گوید:”از مسئولان می‌خواهیم که بست‌های خالی را به اعلان بسپارند و برای جوانان تحصیل کرده زمینه‌های کاری بیشتری را فراهم کنند. تا آنان از کشور بیرون نروند و در بحرها غرق نشوند.”

با این حال مسئولان محلی در کندز می‌گویند از شفافیت روند امتحان و استخدام اطمینان داده و می‌گویند که امتحان پسران امروز برگزار شده است و امتحان دختران فردا گرفته خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA