ads

آتش‌‎سوزی در کمپ مهاجران در بنگله‌دیش

مقامات بنگله‎دیش از آغاز تحقیقات درمورد علت آتش‎سوزی در کمپ مهاجران خبر می‎دهند. به گفتۀ این مقامات، بیش از دو هزار خانه، مراکز آموزشی و دینی در اثر این آتش‎سوزی از بین رفته و بیش از دوازده هزار تن، خانه و سرپناهشان را از دست دادند.

شیرعلی جعفری
16 حوت 1401
آتش‌‎سوزی در کمپ مهاجران در بنگله‌دیش

زهره بیگم، پس از این که تبعیض و سرکوب نظامی باعث گردید تا کشورش(برما) را ترک کند، در جستجوی مکان امن برای ادامه زندگی، به کمپ مهاجران کاکس بازار در بنگله‌دیش رفت، اما روز یکشنبه(چهاردهم حوت)، این کمپ طعمه آتش‎سوزی شد که تا کنون علت آن مشخص نیست.

“ما در کشور خود هم با چنین تراژدی مواجه بودیم. اکنون خانه‌ام در آتش سوخته و همه چیزم را از دست دادم.”

به گفته باشنده‌های این کمپ، اخیرا موارد آتش‌سوزی در این محل افزایش یافته است. 

این افراد از جامعه مسلمان روهینگیا استند که در برما سال‎ها مورد تبعیض و شکنجه قرار گرفته‎اند.

تعداد زیادی از این افراد توسط سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای کمک‎رسان، آموزش دیدند تا به‌صورت داوطلبانه در چنین شرایطی کمک‎رسانی کنند.

محمد سعود، یکی از این داوطلبان است که در مورد نحوه فعالیتش می‎گوید:”افراد داوطلب مانند من، با استفاده از موترسایکل‎های مجهز به مخزن آب، برای خاموش کردن آتش‎سوزی اقدام کردند. امروز ما آب و مواد غذایی را بین آسیب دیدگان توزیع کردیم.”

تعداد زیادی از این افراد خانه‎های موقتشان را از دست داده و اکنون بدون سرپناه مانده‎اند.

روزیا خاتون، یکی از این افراد می‎گوید:”تنها کاری که می‎توانستم انجام دهم، این بود که یکجا با اطفالم فرار کنم. همه چیز از بین رفته و چیز دیگری برای ما باقی نمانده است.”

در همین حال میزا نور رحمان،کمیشنر امور مهاجرین می‎گوید که دولت بنگله‎دیش با افراد متضرر کمک خواهد کرد.

“ما برای کمک‎رسانی به افرادی که خانه‎هایشان را از دست داده‎اند، تصمیم‌هایی گرفته‎ایم. ما برای این افراد غذای گرم توزیع می‎کنیم.”

  بر اساس گزارش وزارت دفاع بنگله‎دیش، از جنوری سال 2021 میلادی تاکنون، بیش از 200 مورد آتش‎سوزی در کمپ‎های مهاجرین اتفاق افتاده است که اکثر آنها به‌صورت اتفاقی رخ داده، اما بیش از شصت مورد آن در اثر شارتی برق و یا توسط افراد مغرض رخ داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA