ads

آغاز کمپاین واکسین کرونا در هرات

مسئولان صحی در ولایت هرات از آغاز کمپاین واکسین کرونا در این ولایت خبرداده و می‌گویند که در این دور از کمپاین، حدود 385 هزار تن در هرات واکسین کرونا را دریافت خواهند کرد.

نصرالله احمدی
25 دلو 1401
آغاز کمپاین واکسین کرونا در هرات

کمپاین واکسین کرونا (کوید- 19) سه‌شنبه(25 دلو) در سراسر ولایت هرات آغاز شد و قرار است در این دور  واکسین‌های “جانسون ان و جانسون آمریکایی برای باشنده‌گان هرات تطبیق شود.

داکتر عبدالوحید رحمانی، مسئول حوزوی پروگرام واکسیناسیون هرات در صحبت با کلید می‌گوید که این کمپاین در ولایات گرم سیر روز چهارشنبه(26 دلو) آغاز می‌شود.

” قرار است 385 هزار تن که بالاتر از 18 سال سن داشته باشند، واکسین کرونا را دریافت کنند.”

وی افزود که کمپاین واکسین کرونا از سوی کارمندان صحت عامه در این ولایت، به مدت 20 روز مسجد به مسجد جریان خواهد داشت.

از سویی هم مسئولان اداره محلی هرات از همکاری با بخش صحی در تطبیق درست کمپاین واکسین کرونا سخن می‌زنند.

نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در صحبت با کلید گفت که فواید واکسین کرونا از طریق امامان مساجد به گوش مردم رسانده خواهد شد.

“امارت اسلامی افغانستان، تا ختم کامل کرونا، مانند سابق در چوکات شریعت اسلامی از تطبیق واکسین کرونا حمایت خواهد کرد. مردم به توصیه‌های صحی گوش کنند تا کمتر شاهد مشکلات باشیم.”

وی افزود که کمپاین واکسین کرونا در ولسوالی‌های فارسی، چشت شریف و کشک کهنه، به دلیل بارندگی‌های زیاد، در دور بعدی تطبیق خواهد شد.

از سوی هم شماری از افرادی‌که واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند، تاکید دارند که مردم باید با تیم‌های سیار واکسین کرونا همکاری کنند.

سید عبدالله شیرزادی، یکی از باشنده‌گان هرات چنین می‌گوید: “از رئیسان شورا درخواست می‌کنیم که تیم‌های تطبیق کننده واکسین را در مناطق شان همکاری کنند تا در آینده این مرض کشنده از این ولایت برچیده شود.”

ارباب نثار، یکی دیگر از باشنده‌گان هرات که دو دوره واکسین کرونا را دریافت کرده در صحبت با کلید می‌گوید:”این دور سوم است که واکسین کرونا را دریافت می‌کنم و از مصاب شدن به کرونا در امان ماندم. خیلی از جوانان را دیدیم که به دلیل مصاب شدن به کرونا جان باختند.”

براساس آمارهای رسمی، حدود 1.5 میلیون نفر بالای 18 سال در جریان 2 سال، در ولایت هرات واکسین کرونا را دریافت کردند.

این در حالیست که علاوه بر ولایت هرات، این دور واکسین کرونا از سوی وزارت صحت عامه در 16 ولایت دیگر نیز تطبیق می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA