ads

فراغت ده‌ها تن از یک دوره آموزشی آنلاین در بلخ

ده ها تن از جوانان در ولایت بلخ از یک دوره آموزشی تجارت آنلاین که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت برگزار شده بود فارغ گردیدند

عبداللطیف سهاک
14 دلو 1401
فراغت ده‌ها تن از یک دوره آموزشی آنلاین در بلخ

ده ها تن از جوانان در ولایت بلخ از یک دوره آموزشی تجارت آنلاین که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت راه اندازی شده بود، فارغ گردیدند.

ذبیح الله نورانی، رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت بلخ می‌گوید که این دوره‌ی آموزشی که به مدت یک ماه برگزار شده بود، هدف آن آشنایی جوانان با روش‌های تجارت آنلاین جهت ایجاد فرصت‌های کاری بوده است.

“با فراغت این جوانان از این دوره آموزش تجارت آنلاین، پس از این می توانند در خانه های خود پول بدست آورند.”

تجارت آنلاین و درآمد از این طریق هر چند در کشورهای دیگر، یک روش درآمد زا بوده ومورد استفاده زیادی قرار دارد، اما این روش در افغانستان، به تازه ‌گی در میان جوانان معرفی شده است.

نصیر احمد یکی از استادان برنامه تجارت آنلاین در بلخ می‌گوید:

” ما در اینجا پول نیاز نداریم و در یک لب تاب می توانیم پول به دست آوریم، اما آنها برای ما پول رایگان هم نمی دهند، ما باید کار نمایم تا آنها برای ما پول پرداخت کنند “

راه اندازی برنامه آموزشی تجارت آنلاین در شرایطی که میزان بیکاری بلند رفته، با استقبال جوانان بلخی نیز روبه رو شده است.

مصطفی کمال یکی از فارغین دوره آموزش آنلاین می‌گوید :

” امروز بسیار خوشحال هستیم که بعد از یک ماه فارغ شدیم و من توانسته هم که پروژه بگیرم و توانسته ام تا به خانواده و جامعه خود خدمت کنم.”

از سوی هم معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ که دراین برنامه اشتراک داشت می‌گوید، بیکاری بسیاری از جوانان را راهی دیار غربت کرده و این وظیفه حکومت است که زمینه کار را برای آنان فراهم کند.

قاری یوسف راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید:

“جوانان کشور به دلیل بیکاری به خارج از کشور می روند، اما امارت اسلامی می‌خواهد در صورتیکه کمک های جامعه بین المللی باشد یا نباشد برای فراهم سازی زمینه کار به جوانان تلاش نماید و این مکلفیت ما است.”

هرچند بیکاری همواره یکی از چالش های جدی شهروندان کشور به ویژه جوانان است، اما پس از تحولات سیاسی اخیر، چالش بیکاری در کشور چند برابر شده و مردم را نگران آینده خود کرده است.c

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA