ads

امارت اسلامی: در پرداخت معاشات کارمندان خودکفا استیم

وزارت مالیه می‌گوید که امارت اسلامی در پرداخت معاشات کارمندان دولتی خودکفا شده و در حال حاضر هیچ نهاد خارجی در این زمینه همکاری نمی‌کند. در همین حال برخی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند که اگر این خبر دقیق باشد، در شرایط کنونی یک خبر ارزشمند است.

مسرور تابش
12 دلو 1401
امارت اسلامی: در پرداخت معاشات کارمندان خودکفا استیم

 اخیراً شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حکایت از آن دارد که کمک‌های نقدی از سوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به معلمان صورت گرفته، از سوی وزارت مالیه به معاش‌های آنان معامله می‌شود، اما وزارت مالیه این شایعات را رد می‌کند.

یونیسف در سال 1400 خورشیدی به دلیل مشکلات اقتصادی معلمان، پول معادل به دو ماه معاش آنان را به عنوان کمک و در تفاهم با وزارت معارف پرداخت کرده‌بود.

اما وزارت مالیه موضوع معامله شدن این کمک مالی یونیسف به معاش معلمین را رد می‌کند و می‌گوید که امارت اسلامی در پرداخت معاشات کارمندان دولتی خود کفا شده است.

این وزارت درعین حال تایید می‌کند که در سال 1400 هجری خورشیدی همکاری‌هایی از سوی یونیسف در بخش پرداخت معاشات معلمین صورت گرفت، اما در حال حاضر هیچ نهادی در این زمینه با وزارت مالیه همکاری نمی‌کند.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه در این مورد به کلید گفت:” معاشات تمامی کارمندان دولت بشمول کارمندان وزارت معارف و معلمین، از بودیجه داخلی دولت پرداخت می‌شود. هیچ نهادی در پرداخت معاشات کارمندان دولت کمک نمی‌کند و تنها در سال 1400 دو ماه معاش از سوی یونیسف در تفاهم با وزارت معارف پرداخته شد. در حال حاضر روند پرداخت معاشات کارمندان دولت به صورت عادی جریان دارد و مشکلی در این راستأ وجود ندارد.”

در همین حال برخی از کارشناسان خودکفایی دولت را در پرداخت معاشات کارمندان دولتی، برای کنترول فقر مؤثر دانسته و این توانایی را از لحاظ اقتصادی ارزشمند می‌خوانند.

محمد شبیر بشری، کارشناس اقتصادی در این مورد می‌گوید:” توانایی دولت در پرداخت معاش‌های کارمندان دولتی، می‌تواند تا حدودی فقر را کنترول کند، زیرا یک بخشی از جامعه در دولت مشغول کار اند.”

او افزود که دولت نیاز دارد تا برای حفظ این روند، چشمه‌های عایداتی بیشتری ایجاد کند.

شاکر یعقوبی دیگر کارشناس اقتصادی در این مورد می‌گوید:”در صورتی‌که حکومت در جمع‌آوری عواید و مالیات خوب عمل کرده باشد، می‌تواند در تمویل و پرداخت معاشان مامورین به خودکفایی نزدیک شود. اگر حکومت به هم‌چون موفقیتی دست یافته باشد، این یک گام ارزشمند اقتصادی و مدیریتی در شرایط کنونی است.”

این در حالی است که هنوز افراد متقاعد و معلولین از عدم دریافت معاشات شان شکایت دارند و از امارت اسلامی می‌خواهند که در زمینۀ پرداخت معاشات آنان نیز توجه جدی کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA