ads

افزایش مرض سینه‌بغل میان کودکان در هرات

مسئولان در شفاخانه حوزوی هرات از افزایش مرض سینه‌بغل در این ولایت خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که با شدت گرفتن سرما کودکان زیادی مبتلا به این مرض شده‌اند. ازسویی هم شماری از مادران نیز از سردی هوا شکایت داشته و می‌گویند که آنان توان گرم کردن خانه‌های شان را ندارند تا از کودکان شان در برابر امراض محافظت کنند.

مرجان وفا
12 دلو 1401
افزایش مرض سینه‌بغل میان کودکان در هرات

با شدت گرفتن سرما درهرات مسئولان در شفاخانه‌ حوزو‌ی این ولایت از افزایش مرض سینه‌بغل خبر می‌دهند.

الله‌بخش رحمانی، مسئول آمار و ارقام شفاخانه‌ حوز‌وی هرات به کلید می‌گوید که در ماه جدی بیش از ۳ هزار و ۲۰ مورد و د‌‌ر ماه قوس ۲ هزار و ۴۱۴ مورد مبتلایان سینه‌بغل در این شفاخانه ثبت شده است.

“در ماه جدی ۱۱ مورد فوتی و در ماه قوس هفت مورد فوتی داشتیم. اگر بخواهیم آمار روزانه را بگوییم؛ به بیش از ۶۰۰ تن مراجعه کننده مربوط به این مرض داریم.”

از سویی هم شماری از مادران از سرمای شدید شکایت داشته و می‌گویند که به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند خانه‌های شان را گرم  کرده و از کودکان شان در برابر امراض محافظت کنند.

با این همه شماری از داکتران متخصص اطفال می‌گویند که سینه‌بغل یک مرض ویروسی است و مادران باید کودکان شان را از کودکان مبتلا به این مرض دور نگهدارند.

داکتر میرویس عابدی، متخصص بخش داخله اطفال سردی هوا و رعایت نکردن حفظ الصحه را از عوامل اساسی مبتلا شدن کودکان به این مرض می‌داند.

“مادران باید ظرفی را که در آن به کودک غذا می‌دهند تمیز نگهدارند و هوای خانه را معتدل نگهدارند. اگر خود مادر مریض باشد، نباید که به کودک نزدیک شود تاکودک هم مبتلا به این مرض خطرناک نگردد.”

سینه‌بغل در حالی در میان کودکان هراتی افزایش می‌یابد که از یک ماه به این سو هرات شاهد شدت گرفتن سرما می‌باشد و دیگر امراض موسمی نیز  بین کودکان افزایش یافته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA