ads

مارتین گریفیتس چه گزارشی خواهد داد؟

مارتین گریفیتس معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه که در روزهای پسین به کابل سفر کرده بود. قراراست روز دوشنبه(10 دلو) نتایج این سفرش را در نشستی با سازمان ملل متحد شریک سازد.

کلید
9 دلو 1401
مارتین گریفیتس چه گزارشی خواهد داد؟

او در این سفرش با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخلۀ، عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرای، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقام‌های امارت اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده و خواستار رفع ممنوعیت کار و تحصیل زنان و دختران افغان شد.

با این حال شماری از مبصرین سیاسی می‌گویند‌ که سفر این مقام بلند پایه سازمان ملل متحد برای رفع ممنوعیت تحصیل وکار زنان افغان و ارائه نتایج این سفر به سازمان ملل متحد نمی‌تواند مشکل موجود در افغانستان را حل کند.

حمیدالله هوتک، مبصر سیاسی درمورد می‌گوید:”نماینده خاص سازمان ملل متحد که به کابل آمده بود و با مقام‌های بلند پایه امارت اسلامی در مورد رفع ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران صحبت کرد. فکر کنم که درخواست او از سوی امارت اسلامی پذیرفته نشده است. اما خواست مردم افغانستان از سازمان ملل متحد این است که به کمک‌های بشری شان ادامه دهند.”

درهمین حال بلال احمد، مبصر سیاسی دیگر این گونه دیدگاه دارد:”دیدیم که قبلا نیز نماینده خاص سازمان ملل متحد پس از سفرش به کابل گزارش خود را به این سازمان ارایه کرد، اما کدام نتیجۀ مثبت درقبال نداشت.”

گفتنی‌است که مارتین‌گریفیتس پس از آمنه محمد، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد دومین مقام بلند پایه این سازمان بود که به هدف  رفع ممنوعیت کار وتحصیل زنان و دختران به کابل آمد.

این درحالی‌است که به تاز‌گی وزارت تحصیلات عالی، به پوهنتون‌های خصوصی دستور داده که تا امر ثانی محصل جدید جذب نکنند و به دختران اجازه شرکت در امتحان کانکور داده نشود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA