ads

شکایت راننده‌گان ریشکا از رفتار پولیس ترافیک در کندز

با آنکه راننده‌های ریکشا در شهر کندز از بد رفتاری پولیس ترافیک شکایت داشته و می‌گویند که از آنان پول خواسته می‌شود و از کارشان ممانعت می‌گردد. اما مسئولان مدیریت ترافیک می‌گویند که هیچ کسی راننده‌های ریکشاه‌ها را اذیت نمی‌کند و ادعای آنان بی‌اساس است.

عتیق‌الله رحیمی
8 دلو 1401
شکایت راننده‌گان ریشکا از رفتار پولیس ترافیک در کندز

این روزها رانندگی ریکشا منبع عایداتی خیلی از خانوده‌ها را تشکیل می‌دهد و خیلی از افراد پس از بیکار شدن شان به این کار رو آورده‌اند، اما افزایش روزافزوان ریکشاها در شهر کندز باعث یک یک اندازه ازدحام و بی‌نظمی در چهارراهی‌ها نیز شده  است.

اما پولیس ترافیک در کندز می‌گوید که «از قومندانی امنیه امر شده که ریکشاها را داخل شهر راه ندهید، چون ازدحام زیاد می‌شود.»

اما راننده‌های ریکشا شکایت شان بیشتر از این  است، آنان می‌گویند که پولیس ترافیک مانع کار شان بوده و هنگام حمل کردن مسافر از آنان پول تقاضا می‌کنند.

لطف‌الله، یکی از این افراد می‌گوید:«کار و بار نیست، از دست پولیس ترافیک‌ بسیار به تنگ آمده ایم. ما را به کار کردن نمی‌گذارند، از اما پول طلب می‌کنند. روزانه با بسیار مشکلا تا 300 افغانی پیدا می‌کنیم، اما از دست ترافیک چه بگوییم.»

یونس، یکی دیگر از این افراد می‌گوید که برای ریکشاها جای مشخص نیست و هر روز پولیس ترافیک آنان را از کوچه‌ای به کوچه دیگری میراند و اذیت می‌کنند.

«رفتار ترافیک در این روزها با ما خشن است. قانون بالای همگی یکسان نیست. بعضی‌ها را می‌گذارند که طرف چوک بروند، اما بعضی‌ها را نمی‌گذارند. ریکشای من کرایی است، خرچ خانه برابر نمی‌شود.»

اما مسئولان مدیریت ترافیک کندز می‌گویند که به خاطر نظم بهتر شهر و جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی، تصمیم به نقل مکان ایستگاه‌های ریکشاهای لینی گرفته شده است.

حمیدالله ناصر، مدیر ترافیک کندز در مورد اذیت و آزار راننده‌های ریکشاها توسط پولیس ترافیک با کلید گفت:«کسی نمی‌تواند آنان را اذیت و آزار بدهد. به خاطری از حضور آنان در چوک جلوگیری می‌شود که ازدحام نشود و ترافیک برای خدمت به مردم ایستاده است.»

این در حالیست که به گفتۀ مسئولان مدیریت ترافیک کندز، نزدیک به 20 هزار ریکشا در این شهر فعالیت دارند و روز بروز به تعداد آنان افزوده می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA