ads

خواست باشندگان غور برای از سرگیری پروازهای هوایی

باشندگان ولایت غور و فعالین مدنی این ولایت خواستار از سرگیری خدمات ترانسپورت هوایی به این ولایت شدند

نصرالله احمدی
7 دلو 1401
خواست باشندگان غور برای از سرگیری پروازهای هوایی

شماری از باشندگان و فعالین مدنی در ولایت غور، خواستار از سرگیری خدمات ترانسپورت هوایی از سوی مسئولان وزارت هوانوردی کشور به این ولایت شدند.

آنان می‌گویند که به دلیل بسته بودن راه های مواصلاتی و سردی هوا در فصل زمستان، نیاز است تا شرکت‌های ترانسپورت هوایی در این ولایت مجددا آغاز فعالیت نمایند.

نجیب الله نظری، یکی از باشندگان غور در صحبت با کلید می‌گوید که بسته بودن راه‌های مواصلاتی به این ولایت در فصل زمستان، سبب شده تا در انتقال بیماران عاجل به ولایت‌های کابل  و هرات همواره به مشکل روبرو شوند.

“از چندی به این سو که پروازهای هوایی لغو شده، مردم با مشکلات زیادی به خصوص در قسمت انتقال بیماران روبرو هستند، در همین زمستان چندین تن در شاهراه‌های این ولایت به دلیل سردی هوا و برف‌باری‌ جان خود را از دست داده اند.”

این باشنده غور از حکومت می‌خواهد که در صحبت با شرکت‌های هوایی، پروازهای ترانسپورت هوایی را به این ولایت ازسر بگیرند.

در همین حال شماری از فعالین مدنی غور می‌گویند که در فصل زمستان و به دلیل سردی هوا راهای مواصلاتی غور بیشتر وقت‌ها مسدود بوده و مردم با مشکلات زیاد روبرو می‌شوند.

تیمورشاه لشکری، یکی از فعالین مدنی غور، در صحبت با کلید می‌گوید که با روی کار آمدن امارت اسلامی، پرواز‌های ترانسپورت هوایی به این ولایت لغو شده است.

“قبلا که ترانسپورت هوایی بود می‌توانستیم مریض‌های خود را به مرکز و از آنجا برای تداوی به پاکستان و یا کشور دیگری انتقال دهیم، اما حالا به دلیل نبود ترانسپورت هوایی، ومسدود بودن شاهراها به دلیل ریزش برف و یا سردی هوا،  دیگر راهی برای انقال مریض‌ها به بیرون از این ولایت ممکن نیست.”

از سوی هم مسئولان اداره محلی غور می‌گویند که به دلیل میزان کم مسافران، هیچ شرکت هوایی خصوصی حاضر به ارایه خدمات به این ولایت نیست.

عبدالواحد حماس، سخنگوی والی غور در صحبت با کلید گفت، مسئولان خواستار از سرگیری خدمات ترانسپورت هوایی به این ولایت هستند.

“اگر پول تکت کاهش پیدا کند مردم خواستار این هستند که از شرکت‌های ترانسپورت هوایی استفاده کنند ولی شرکت‌های خصوصی می‌گویند در صورتیکه مردم حاضر به استفاده از ترانسپورت هوایی باشند ما پروازهای خود به غور را آغاز می‌کنیم.”

شرکت‌های‌ ترانسپورت هوایی از دوسال به سو، به دلیل نبود مسافر، پروازهای شان به ولایت غور را لغو کرده اند.

این در حالی است که در گذشته در هفته بیش از دو پرواز از کابل به غور و برعکس آن انجام می‌شد، اما با روی کار آمدن امارت اسلامی و مشکلات اقتصادی، شرکت‌های هوایی ارائه خدمات به باشندگان غور را متوقف کرده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA