ads

توزیع پول نقد به  خانواده‌های نیازمند در فاریاب

مسئولان اتحادیه صرافان ولایت فاریاب، از توزیع پول نقد برای خانواده‌های نیازمند در این ولایت خبر می‌دهند

آزادبیگ رسولی
7 دلو 1401
توزیع پول نقد به  خانواده‌های نیازمند در فاریاب

حاجی محمد نسیم لفرایی، رییس اتحادیه صرافان ولایت فاریاب می‌گوید که این اتحادیه به سلسله کمک های نقدی خود در روزهای سرد وسخت فصل زمستان امروزجمعه (7 جدی) نیز برای 120 خانواده فقیر و نیازمند در این ولایت پول نقد توزیع کرده اند.

به گفته لفرایی، این کمک ها، از سوی شماری از صرافان این ولایت صورت گرفته و برای هرخانواده مبلغ 3 هزار افغانی توزیع می شود.

“همه ساله این کمک ها ادامه داشته و امسال نیز با همکاری صرافان این ولایت، مقداری پول نقد جمع آوری شده و امروز برای 120 خانواده، توزیع می گردد که برای هر خانواده مبلغ 3 هزار افغانی توزیع خواهد شد.”

در همین حال خانواده‌های نیازمند از دریافت این‌ کمک‌ها ابراز خرسندی نموده و خواستار توزیع کمک‌های بیشتر از سوی نهاد ها و تاجران ملی برای تمام نیازمندان در این ولایت هستند.

غلام محمد، یکی از نیازمندان درشهرمیمنه با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی و نبود کار می‌گوید:

“کارگر هستم هوا سرد است بیکاری است، با پول برای مدتی در زمستان چاره ما میشود؛ تشکر که برای نیازمندان کمک می‌کنند همه مهاجر هستند کار نیست همه چیز قیمت است توان خریدن را نداریم.”

در عین حال ناجیه مادر 6 فرزند که شوهرش معتاد به مواد مخدر است می‌گوید:

“روزگار ما بسیار سخت می‌گذرد، در خانه مردم کار می‌کنم اقتصاد ما ضعیف است کار نیست همه چیز قیمت است، به هر روزش شکر می‌کنم، خیر ببینند کسانی که کمک کردند، به دیگر خانواده های نیازمند نیز کمک بکنند.”

این کمک‌ها در حالی توزیع می‌گردد که شماری از خانواده های فقیر و نیازمند دراین ولایت با سپری کردن روزهای سرد و یخبندان، با مشکلات فراوان روبرو شده و از ادامه مشکلات در فصل زمستان سخت نگران هستند.

آنان در عین حال از کاهش کمک های بشردوستانه موسسات در این ولایت ابراز نگرانی نموده از امارت اسلامی می‌خواهند که زمینه بیشتر کمک های بشردوستانه را در کشور مهیا سازند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA