ads

اعتراض باشندگان هرات در پیوند به آتش زدن قرآن‌کریم در سویدن

باشندگان هرات امرزو جمعه( 7 دلو) در واکنش به سوختاندن قرآن‌کریم از سوی یک سیاست مدار سویدنی، دست به اعتراض زدند

نصرالله احمدی
7 دلو 1401
اعتراض باشندگان هرات در پیوند به آتش زدن قرآن‌کریم در سویدن

صدها تن از باشندگان ولایت هرات در واکنش به آتش زدن نسخه قرآن‌کریم از سوی یک سیاست مدار سویدنی در شهر استکهلم پایتخت این کشور، در مرکز این ولایت دست به اعتراض زدند.

این معتراضان خواستار مجازات عاملان آتش زدن قرآن‌کریم از سوی دادگاه بین المللی شدند.

شیر محمد، یکی از باشندگان هرات در صحبت با کلید می‌گوید که به آتش کشیدن قرآن‌کریم قلب تمام مسلمانان را خدشه دار کرده است.

“افرادیکه دست به چنین کاری زدند اگر از اسلام آگاهی داشته باشند دست به چنین کاری نمی‌زنند. از تمام کشورهای جهان می‌خواهیم وقتی ما با سایر ادیان توهین نمیکنیم آنها نیز به قرآن‌کریم توهین نکنند.”

عتیق الله حبیبی، دیگر باشنده هرات می‌گوید که آتش زدن قرآن کریم نشانه دشمنی دیرینه غرب با مسلمانان است که به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست.

“قرآن کریم خط سرخ ما است، ما همچنان از قرآن کریم دفاع می‌کنیم، ما باید دست به دست هم دهیم تا از این مصیبت‌ها رهایی یابیم.”

این معترضان از کشورهای مسلمان می‌خواهند تا با کشور سویدن قطع رابطه نمایند.

از سوی هم سید محمد یکی از عالمان دینی در صحبت با کلید می‌گوید، نباید به بهانه حمایت از آزادی بیان در برخی از کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر، احساسات مسلمانان را جریحه دارکنند.

“از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهیم اگر شما حقوق بشر را رعایت می‌کنید، امروز که قلب‌ مسلمانان جریحه دار شده است، باید از قرآن ما دفاع کنید.”

عبدالهادی رحمانی، یکی دیگر از عالمان دینی می‌گوید، ما امروز جمع شدیم تا برای دشمنان اسلام اتحاد مسلمانان را نشان دهیم.

“تا حیات داشته باشیم از کلام الهی دفاع می‌کنیم حتی اگر به قیمت جان ما هم تمام شود. باید پیش روی کسانیکه به کلام الهی اهانت می‌کنند گرفته شود.”

وزارت خارجه کشور با نشر اعلامیه آتش زدن قرآن‌کریم در جریان تظاهرات در استکهلم پایتخت سویدن را به شدت محکوم کرده و از مسئولان آن کشور خواست تا عاملان آن را مجازات کنند.

این در حالی ست که شخصیت‌های مختلف سیاسی در بیانیه‌هایی بی‌حرمتی به قرآن کریم را در سویدن به شدت محکوم کرده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA