ads

بی رونق شدن بازار زیورات در هرات

شماری از زرگران در هرات  از کاهش خریداران زیورات گران قیمت شکایت داشته و می‌گویند که اگر وضعیت چنین پیش برود، بازار آنان با رکود مواجه خواهد شد. اما برخی از باشنده‌گان هرات می‌گویند که وضعیت اقتصادی مردم خراب است و در چنین شرایطی ضرورت به خریداری زیورات گران قیمت نیست.

مرجان وفا
3 دلو 1401
بی رونق شدن بازار زیورات در هرات

ناتوانی اقتصادی مردم بر بازار زرگران در هرات تاثیر منفی گذاشته است. این زرگران می‌گویند که در دکان‌های شان چشم انتظار می‌نشینند، اما از خریداران خبری نیست.

 غلام سخی حیدری، یکی از مسئولان اتحادیه زرگران هرات می‌گوید که ناتوانی اقتصادی مردم تاثیرات زیادی بر بازار زیورات گذاشته است.

“ما شاهد افت بازار استیم، واقعا افت بزرگی است، یعنی از صد در صد، تنها ۱۵ درصد فروش داریم.”

درعین حال  شماری از زرگران می‌گویند که بازار زیورات بسیار خراب است و اگر  وضعیت چنین ادامه یابد، آنان مجبور می‌شوند که دکان‌های شان را ببندند.

مصطفی که بیش از ۱۳ سال شغل زرگری دارد، می‌گوید که درحال حاضر وضعیت بازار زیورات بسیار خراب است.

“فروش نسبت به گذشته کاهش یافته و مردم خریداری نمی‌کنند. ما در گذشته خرید و فروش زیاد داشتیم، اما اکنون نداریم.”

به گفتۀ زرگران، بیشترین خریداران زیورات را زنان تشکیل می‌دهند، اما شماری از زنان می‌گویند که درشرایط کنونی که مشکلات اقتصادی مردم بیداد می‌کند، ضرورت به خریداری زیورات گران قیمت نیست.

مریم، یکی‌ از باشنده‌گان هرات می‌گوید که در گذشته مردم عواید داشتند و می‌توانستند درکنار دیگر ضرورت‌های شان زیورات هم خریداری کنند، اما  اکنون اوضاع فرق می‌کند.

“در گذشته پول‌ داشتیم، می‌توانستیم هرچیزی خریداری کنیم. اما اکنون نمی‌توانیم که طلا را با چنین قیمت بالا خریداری کنیم. به جای طلا به فکر شکم‌های گرسنه خود استیم.”

این درحالی است که هرات در گذشته از جمله ولایت‌هایی محسوب می‌شد که بازار زیورات به خصوص طلا  در آن از بیشترین رونق برخوردار بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA