ads

آسیب قطع شدن دوامدار برق به کارخانه‌های بلخ

پرچوی‌های دوامدار برق در ولایت بلخ کارخانه‌داران و صنعت‌کاران را در این ولایت با مشکلات روبرو کرده است. مسئولان فابریکه‌ها در مزارشریف می گویند، این روزها پرچوی برق سبب کاهش تولیدات و ضرر کارخانه‌داران شده است. مسئولان محلی در بلخ اما وعده همکاری در زمینۀ رفع این مشکلات  می‌دهند.

عبداللطیف سهاک
2 دلو 1401
آسیب قطع شدن دوامدار برق به کارخانه‌های بلخ

پرچوی‌های دوامدار برق در پارک‌های صنعتی ولایت بلخ سبب کاهش تولیدات کارخانه‌ها شده و کارخانه‌داران را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

محمد اسماعیل ملازاده، مالک فابریکه دانه‌ مرغ در شهر مزارشریف می‌گوید که قطع و وصل مکرر جریان برق ماشین‌های فابریکه وی را دچار مشکل کرده است.

“قطع و وصل برق برای ما مشکلات به میان می‌آورد. وقتی برق قطع می‌شود، مواد خام ما بدون پخته شدن باقی می‌ماند و اگر از جنراتور استفاده کنیم هم تیل بسیار گران است.”

باسرد شدن هوا در ولایت بلخ، پرچوی برق بیشتر شده و در کنار منازل مسکونی برق فابریکه‌ها نیز بیشتر اوقات قطع است.

محمد فرهاد، کارمند یکی از فابریکه‌ها می‌گوید، در صورتی‌که مشکل برق حل نشود، فابریکه‌داران با مشکلات فراوانی روبرو شده و امکان دارد که تولیدات خود را متوقف کنند.

“عمده‌ترین مشکل ما برق است و در 48 ساعت گذشته حدود 8 ساعت برق داشتیم و برای فابریکه‌دارن مشکل است که کار خود را با روشن کردن جنراتور پیش ببرند.”

امکان توقف کار فابریکه‌ها کارگران را نیز نگران کرده است.

  فهیم، یکی از کارگران می‌گوید که از دست دادن وظیفه برایش سنگین تمام خواهد شد.

“با مشکلات برق روبرو استیم و از مقام‌های مسئول می‌خواهیم که برق ما را 24 ساعته سازند تا ما بتوانیم کار کنیم و ضرورت خانواده‌های م ان را از فراهم سازیم.”

با این حال نورالهادی ابو ادریس، معاون والی بلخ می‌گوید که از مشکل کارخانه‌های تولیدی در مزارشریف با خبر است و تلاش دارد تا مشکلات برق پارک‌های صنعتی را حل کند.

“در مورد برق فابریکه‌ها مسئولان را در جریان گذاشته‌ایم تا برق شان 24 ساعته شود؛ چون فابریکه‌ها باید تولید داشتته باشند.”

در ولایت بلخ بیشتر از یک هزار کارخانه‌های خورد و بزرگ فعالیت دارد که هزاران تن در آن مشغول کاراستند. در صورتی‌که این کارخانه‌ها متوقف شوند، این کارگران نیز در جمع بیکاران می‌پیوندند.  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA