ads

باشنده‌های کابل از پرچوی‌های دوام‌دار برق شکایت دارند

پرچوی‌های دوام‌دار برق، سردی هوا و نبود امکانات بهتر زندگی، شهروندان را دچار مشکلات فراوان کرده است.

سونا یوسفی
1 دلو 1401
باشنده‌های کابل از پرچوی‌های دوام‌دار برق شکایت دارند

افزایش پرچوی‌های برق در کنار موج سرد هوا و نبود امکانات کافی برای گرم ساختن خانه‌ها، مشکلات باشنده‌گان کابل را بیشتر کرده است.

شماری از خانواده‌ها شکایت دارند که بیشتر فعالیت‌های شان بستگی به برق دارد و نبود برق باعث شده که آنان برعلاوه دیگر مشکلات، به آب کافی نیز دسترسی نداشته باشند.

سلیمان یک‌تن از باشنده‌گان کابل می‌گوید که برخی از مردم برای گرم ساختن خانه‌های شان از بخاری‌های برقی استفاده می‌کنند و پرچوی‌های دوام‌دار برق زندگی را برای آنان دشوار ساخته‌است.

” اکثر کارهای مردم به برق بستگی دارد و در این هوای سرد پرچوی‌های برق زیاد شده است. شمار زیادی از مردم برای گرم کردن خانه‌های شان از بخاری‌های برقی استفاده می‌کنند، زیرا بهای مواد سوخت بلند است.”

شفیق‌الله که کارگر است، نبود برق را مانع کار و بار دانسته و می‌گوید برق‌ها نوبتی است و مردم در یک شبانه روز نیم ساعت برق دارند.

” پرچوی برق زیاد شده است. این پرچوی ها بالای کاروبار نیز تاثیر کرده است.”

نعمت‌الله دیگر باشنده‌ی کابل می‌گوید که با وجود تمدید برق وارداتی با کشورهای تاجکستان و ازبکستان، پرچوی‌های برق افزایش یافته است.

“با آنکه دو قرارداد امضا شده است، اما هنوز مشکل کمبود برق وجود دارد. مردم باید حد اقل روزانه هشت ساعت برق داشته باشند.”

با این حال حکمت‌الله میوندی سخنگوی ریاست برشنا می‌گوید که مسئولان این ریاست در رابطه به مشکلات برق با کشور ازبکستان تماس گرفته‌اند.

میوندی می‌افزاید که هردو طرف برای حل مشکلات برق تلاش دارند و بزودی برق‌ دوباره به حالت عادی برخواهد گشت.

” ما با کشور ازبکستان در تماس استیم و امیدواریم که در آینده‌ی نزدیک مشکل حل شود. آنان می‌گویند که مشکل برق در آنجا نیز وجود دارد و تلاش‌هایی برای حل آن صورت گرفته‌است.”

این در حالی است که همه ساله در فصل زمستان شکایت شهروندان به خصوص باشنده‌گان کابل از پرچوی برق افزایش می‌یابد. اما با وجود وعده‌های مکرر از سوی مسئولان، در رابطه به حل اساسی این مشکل هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA