ads

نگرانی زنان تجارت‌پیشه در بادغیس از رکود کاروبار شان

زنان تجارت‌پیشه در ولایت بادغیس، می‌گویند که در پی افزایش فقر و مشکلات اقتصادی، توانایی مردم برای خرید کاهش یافته است.

مرجان وفا
29 جدی 1401
نگرانی زنان تجارت‌پیشه در بادغیس از رکود کاروبار شان

عطیبه توخی؛ نماینده‌ زنان تجارت‌پیشه در ولایت بادغیس می‌گوید که این وضعیت، باعث رکود کاروبار زنان در مرکز تجارتی زنان در این ولایت شده است.

او گفت:” پس از این‌که تحولات شد ما هر چه داشتیم در مرکز تجارتی دزدی شد، اما با آن هم موسسه‌ها کمک کردند و ما توانستیم که حداقل تجارت خود را سر پا ایستاد کنیم، متاسفانه خرید زیاد نیست چون مردم پول ندارند و وضعیت اقتصادی هم خوب نیست.”

در همین حال، شماری از زنان در ولایت بادغیس، می‌گویند که به‌دلیل وضعیت بد اقتصادی، نمی‌توانند برای خرید به مرکز تجارتی زنان در این ولایت مراجعه کنند.

حبیبه کریمی؛ باشنده ولایت بادغیس می‌‌گوید که در حال حاضر، مردم به فکر سیر کردن شکم خود استند و مانند گذشته، علاقه‌ای به خرید اجناس ندارند.

کریمی افزود:” زنان در این مرکز کار می‌کنند اما خریداری زیاد نیست، بازار خرید کمرنگ است چون اقتصاد مردم در کورد قرار دارد زنان پول ندارند که خرید کنند به همین دلیل تجارت کم است، خواست من به عنوان یک شهروند این است زنان را حمایت کنند و پروژه‌های حمایتی برای انان بدهند تا این‌که زنان سر پا ایستاد شوند.”

به گفته مسئولان اتا‌ق‌ تجارت زنان در حوزه‌ غرب، از مجموع 500 زن تجارت‌پیشه ثبت شده، تنها 110 تن شان مصروف فعالیت‌های تجارتی استند.

با این حال بهناز سلجوقی؛ معاون اتاق تجارت زنان در حوزه غرب می‌گوید، این اتاق روی برنامه‌‌ای برای رشد و ارتقای ظرفیت زنان‌ تجارت‌پیشه، کار می‌کند.

سلجوقی گفت:” ما در حال تلاش ایجاد فرصت برای زنان هستیم و قرار است از این پس انشالله ما نمایشگاه‌ها نیز داشته باشیم و برنامه‌های دیگری جهت ارتقای ظرفیت خانم‌های تجارت‌پیشه داشته باشیم که به زودی عملی خواهد شد.”

بزرگ‌ترین مرکز تجارتی زنان در ولایت بادغیس، در سال 1395 به کمک یک موسسه، فعال شد.

در حال حاضر، بیش از پنجاه دوکان در این مارکیت، فعال است که حدود 110 زن در آنها کار می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA